[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] W ciągu ostatniego roku zrealizowaliśmy szereg kluczowych działań, które znacząco wpłynęły na naszą pozycję rynkową. Jednym z nich była dalsza dywersyfikacja naszego portfolio produktowego. W marcu 2024 r. rozszerzyliśmy ofertę o olej napędowy HVO 100%, którego emisyjność pozwala na nawet 94% redukcję CO2 względem tradycyjnego oleju napędowego B0 – mówi Michał Hojowski, wiceprezes zarządu Unimot.
W obliczu wymogów regulacyjnych, produkt ten umożliwia klientom z sektora transportowego efektywne obniżenie śladu węglowego ich działalności, będąc jednocześnie praktycznym i dostępnym rozwiązaniem w obecnych realiach rynkowych. Na bieżąco monitorujemy rynek biopaliw. Pomysł na sprzedaż tego paliwa w Polsce zrodził się z rosnącego zainteresowania, jakie zaobserwowaliśmy w kilku krajach zachodnioeuropejskich. Jeśli chodzi o polski rynek, jesteśmy pionierami w tym zakresie i również jako pierwsi wprowadziliśmy to innowacyjne paliwo do sprzedaży na stacji paliw – klienci mogą je zatankować na stacji Avia w Myszęcinie jako pierwszej w sieci.
Rozpoczęliśmy również działalność na rynku paliw żeglugowych w portach w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Świnoujściu i Policach. Naszą działalność bunkrową prowadzimy w oparciu o dwa z dziewięciu terminali paliwowych należących do Unimot Terminale, zlokalizowanych w Gdańsku i Szczecinie. W kwietniu 2024 r. podpisaliśmy list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited – firmą świadczącą usługi bunkrowania na całym świecie. Porozumienie dotyczy współpracy w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni. Wznowiliśmy również działalność w lotnictwie pasażerskim i obecnie obsługujemy dwa kluczowe porty lotnicze w Polsce: Kraków-Balice oraz Katowice-Pyrzowice.
Ponadto, w kwietniu 2024 r. opublikowaliśmy nową strategię biznesową Grupy Unimot na lata 2024-2028. Jest ona odpowiedzią na wyzwania związane z obecną sytuacją oraz przyszłością rynku paliwowego i energetycznego, a także rosnącymi wymaganiami w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatu. W ramach naszej strategii zakładamy maksymalne wykorzystywanie potencjału dotychczasowych kluczowych segmentów biznesowych, a także aktywny udział w transformacji energetycznej, przy jednoczesnym osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 roku.
Branża paliwowa wciąż stoi w obliczu wyzwań związanych z nałożeniem sankcji na rosyjskie produkty naftowe oraz olej napędowy, które wejdą w życie już w grudniu 2024 r. Kluczowym elementem dla sektora jest rozwój infrastruktury logistycznej, w tym inwestycje w transport kolejowy oraz pojemności magazynowe. Naszym priorytetem od początku było zabezpieczenie alternatywnych kierunków dostaw gazu oraz łańcucha logistycznego tj. terminali, pojemności magazynowych, wagonów i autocystern. W maju 2024 r. zawarliśmy umowę na przeładunek i magazynowanie gazu LPG w Niemczech ze spółką HES Wilhelmshaven Tank Terminal GmbH. Umowie towarzyszy również porozumienie na wynajem pojemności magazynowej dla oleju napędowego…*
* pełną wypowiedź Michała Hojowskiego publikujemy w:
RAPORT 2024. Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM, pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.