Więcej alkoholu w koszyku FMCG

Udostępnij artykuł

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen Polska, w pierwszych czterech miesiącach 2010 roku udział alkoholu w koszyku FMCG na stacjach operatorów niezależnych wyniósł 36 procent. To o 5 procent więcej niż analogicznym okresie 2009 roku i 7 procent więcej niż w całym 2009 roku. W tym samym czasie zmalał udział papierosów w koszyku FMCG. W okresie styczeń – kwiecień 2010, udział sprzedaży papierosów na stacjach niezależnych Nielsen określił na 28 procent. W analogicznym okresie ubiegłego roku udział papierosów w koszyku FMCG był wyższy o 7 procent.

Rośnie udział napojów w koszyku FMCG na stacjach operatorów niezależnych.

W pierwszych miesiącach 2010 roku napoje stanowią 15 procent koszyka FMCG. W pierwszych czterech miesiącach ub. roku było to 11 procent.

W Polsce z roku na rok maleje liczba stacji operatorów niezależnych.

W 2007 roku w Polce funkcjonowało ok. 3400 tego typu obiektów. W 2008 roku było ich już 3350, rok później 3300. Jak szacuje Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego, w I kwartale 2010 roku na rynku stacji paliw funkcjonuje ok. 3250 stacji niezależnych. Obiekty funkcjonujące poza sieciami koncernowymi stanowią blisko połowę stacji paliw w Polsce.