Właściciel sieci stacji Rakieta o współpracy z Żabką

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Sieć stacji Rakieta istnieje od 2018 roku. Choć obecnie w Polsce w tym formacie działają tylko trzy placówki, Rakieta to pierwsza marka paliwowa, która nawiązała testową współpracę z Żabką. O planach rozwoju sieci Rakieta oraz perspektywach współpracy z Żabką – w pierwszej na rynku takiej rozmowie – opowiada naszej redakcji Jerzy Gąsiorowski, prezes zarządu Automotive Fuels Services, będącej właścicielem sieci stacji paliw Rakieta.

Rozmawiał Edwin Kaniuk

Koncept stacji Rakieta

Jakie są cechy charakterystyczne konceptu stacji Rakieta?

Stacje Rakieta to małe, dwu lub cztero-stanowiskowe stacje paliw, kompaktowe (zbiornik umieszczony jest pod dystrybutorami). Są częściowo prefabrykowane, wykonane z użyciem zaawansowanej technologii i elektroniki, w atrakcyjnej wizualizacji. Stacje nie posiadają własnego sklepu przystacyjnego. Płatności za paliwo klient dokonuje w istniejącej najbliżej placówce detalicznej (takich jak Żabka w Krośnie k/Mosiny). Właściciel sklepu dalej prowadzi swoją podstawową działalność. Z tym że dodatkowo, za wynagrodzeniem, sprzedaje paliwo w imieniu i na rachunek naszej firmy. W czasie kiedy sklep jest nieczynny, paliwo sprzedajemy w trybie bezobsługowym, za pomocą tankomatu. W ten sposób zapewniamy sprzedaż paliw przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Do kogo jest adresowana oferta marki Rakieta?

Stacje Rakieta to stacje lokalne, blisko domu czy pracy, w miejscach, w których robimy codzienne zakupy. Są zlokalizowane także tam, gdzie duże koncerny ze względu na brak dostatecznego potencjału sprzedaży nie decydują się inwestować. My inwestujemy i pomimo że nasze stacje są nowoczesne, to udaje nam się optymalizować koszty inwestycji. Dzieje się tak dlatego, że są to obiekty nieduże, bez własnego sklepu. Z kolei liczbę dystrybutorów czy miejsc parkingowych dostosowujemy do realnych potrzeb. A współpracując z partnerami prowadzącymi lokalne sklepy optymalizujemy koszty operacyjne. W efekcie możemy zaistnieć na mniejszych niż zazwyczaj działkach, czy pozornie w mniej atrakcyjnych lokalizacjach.

Kiedy powstała pierwsza stacja Rakieta?

Pierwszą stację otworzyliśmy w kwietniu 2018 roku. Mieści się ona w Czempiniu koło Poznania, gdzie współpracujemy z centrum handlowym „u Wiechcia”.

Plany rozwoju sieci Rakieta

Ile stacji liczy obecnie sieć? Gdzie są zlokalizowane?

Obecnie sieć liczy trzy stacje, dwie w Wielkopolsce, jedną na Dolnym Śląsku.

Jakie są plany rozwoju formatu? Jak szybko będzie rosnąć sieć?

Pierwsze trzy stacje to pilotaż nowego modelu biznesowego, jakim są stacje Rakieta. Chcieliśmy sprawdzić nasze założenia sprzedażowe i kosztowe w dłuższym okresie, a także satysfakcję i oczekiwania współpracujących z nami podmiotów prowadzących sprzedaż obsługową. Interesował nas również odbiór tego formatu przez naszych klientów. Wyniki są bardzo obiecujące i w tej chwili pracujemy nad kolejnymi dwoma projektami. Dalszy rozwój sieci i zdynamizowanie projektu zależy także od możliwości pozyskania kapitału. Ważne będzie także zaangażowanie potencjalnych partnerów gotowych uczestniczyć razem z nami w tym nowatorskim projekcie.

Współpraca Rakieta i Żabka

Marka Rakieta stała się pierwszym wśród stacji paliw testowym partnerem sieci Żabka. Jak przebiega Państwa współpraca?

Bardzo wysoko cenimy sobie współpracę z Żabką. Możliwość kooperacji z liderem rynku convenience, brandem wysoko cenionym o dużej rozpoznawalności to szansa. Dzięki takiej współpracy nasi klienci w jednym miejscu mogą szybko i wygodnie zatankować paliwo, a jednocześnie zrobić zakupy swoich ulubionych produktów czy skorzystać z oferty gastronomicznej Żabki. Analizujemy pierwsze tygodnie współpracy. Wyciągamy pierwsze wnioski, które już pozwalają zakładać, że współpracę będziemy kontynuowali przy innych projektach.

Czy niezależnie od wyników współpracy z Żabką w przyszłości będą Państwo inwestowali w zautomatyzowane i samoobsługowe rozwiązania do sprzedaży produktów z kategorii nonfuel?

W tej chwili nie planujemy rozwijać sprzedaży produktów pozapaliwowych w żadnym formacie. Główne sieci stacji paliw operujące w Polsce osiągnęły w tym obszarze bardzo wysoki standard. Nieustannie prezentują nowości oraz innowacje, zatem dojście do tego poziomu wymagałoby dużych nakładów, zbudowania odpowiednich kompetencji, a także znacznie podniosłoby kompleksowość całego biznesu. Nasi partnerzy, tacy jak Żabka, znakomicie zarządzają sprzedażą produktów nonfuel. My chcemy skupić się na rozwoju i doskonaleniu sprzedaży wysokiej jakości paliw, na tym się znamy, w tym jesteśmy dobrzy.

Dziękuję bardzo za rozmowę!

Pełną treść wywiadu publikujemy w wydaniu magazynu Stacja Benzynowa & Convenience Store (listopad-grudzień 2021). Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.

Rozmawiał Edwin Kaniuk

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2021 

> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.