Woda i energetyki najchętniej kupowane

Udostępnij artykuł

W poprzednim roku zaraz za wodą mineralną plasowały się napoje gazowane z wynikiem dynamiki sprzedaży sięgającym 7,7 proc., a napoje energetyczne swą dynamikę sprzedaży osiągnęły na poziomie 4,5 proc. – W kategorii napojów energetycznych pojawił się nowy produkt w postaci shota – skoncentrowanego energetyka, który zyskuje coraz większą popularność stanowiąc wartość dodaną dla kategorii i coraz lepiej sprzedaje się na stacjach benzynowych – wyjaśnia przedstawiciel biura prasowego PKN Orlen. Polska, tak jak inne europejskie kraje stara się wprowadzać zdrowe nawyki żywieniowe także w konsumpcji napojów.

– W sprzedaży czystej wody wciąż obserwujemy dziewięcioprocentowy wzrost ilości sprzedaży (w roku 2009 w stosunku do roku 2008), ale nie tak dynamiczny jak w latach poprzednich. Firma Ustronianka zanotowała w tym samym czasie wyższe wskaźniki dynamiki niż rynek, osiągając 40 procentowy wzrost ilości sprzedaży wody czystej. Prognozujemy, że w najbliższym czasie w Polsce, wzorem krajów Europy Zachodniej, nastąpi rozwój wód funkcjonalnych, tj. wód wzbogaconych o tzw. wartość dodaną. Zakładam, że trend ten wkrótce przyjmie się w Polsce. Nasza firma, która chce być odbierana jako nowoczesny gracz, przygotowała pierwszą na polskim rynku wodę funkcjonalną – Ustroniankę z jodem – przekonuje Katarzyna Buczek. Nowości w swojej ofercie proponuje także koncern Pepsi.

Opublikowano: 27.07.2010
Aktualizacja: 27.07.2010