W wielu przypadkach cena detaliczna jest równa lub niższa od cen hurtowych na rynku polskim oznacza to, że paliwo sprzedawane jest bez marży detalicznej, a nawet w cenie niepokrywającej kosztów zakupu.
Takie działania PIPP uznał zaszkodliwe d a całego sektora paliwowego zarówno na poziomie hutrowym, jak i poziomie detalicznym.
Na koniec czerwca bieżącego roku w Polsce działało 139 przymarketowych stacji paliw – wynika z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego za pierwsze półrocze 2010 r. To wzrost o dziewięć obiektów w porównaniu do końca 2009 r.
Liderem na rynku przymarketowych stacji paliw niezmiennie od wielu lat pozostaje Carrefour. Francuska sieć na terenie naszego kraju prowadzi 44 stacje, przy czym liczba ta nie zmienia się już od dwóch lat.
Drugie miejsce pod względem liczby stacji przymarketowych od niedawna zajmuje Intermarche 28 obiektami pod koniec pierwszego półrocza. Na trzecim miejscu, z 26 stacjami znajduje się Tesco, które do tej pory zajmowało fotel wicelidera w przymarketowej sprzedaży paliw.
Tuż za podium znajduje się Auchan, który ma 21 stacji. Ostatnim z liczących się graczy na polskich rynki jest E. Leclerc, które posiada 10 stacji. O połowę mniej stacji własnych posiada Makro. Ponadto, do pozostałych, mniejszych sieci sklepów należy jeszcze pięć stacji paliw.
Ogółem stacje przymarketowe stanową niewielką część polskiego rynku paliwowego. Według POPiHN na koniec drugiego kwartału miały one tylko nieco ponad dwuprocentowy udział w rynku.