Ciągniki zasilane LNG dostarczą paliwa na stacje Shell

Udostępnij artykuł

Firma transportowa Samat współpracuje z Shell w zakresie dostarczania paliw. Właśnie powiększyła swoją flotę o dwa ciągniki siodłowe Volvo napędzane LNG. Dzięki temu rozwiązaniu dystrybucja pomiędzy bazą paliw Shell a stacją w Świecku będzie generować mniejszą emisję CO2 niż w przypadku wykorzystania ciężarówek napędzanych olejem napędowym.

Shell Trucks LNG

Ciągniki Volvo zasilane LNG

Shell jest pierwszą firmą paliwową w Polsce, która prowadzi dystrybucję paliw przy pomocy ciągników LNG firmy Volvo. Są powszechnie znane ze swojej jakości i bezpieczeństwa. Dzięki współpracy z firmą Samat, jednego z liderów branży transportowej i logistycznej przedsięwzięcie uznano za kolejny krok w stronę wykorzystania LNG w transporcie ciężkim.

– LNG to dobre rozwiązanie jako paliwo przejściowe. Pozwala na redukcję emisji CO2w dystrybucji paliw, zanim możliwe będzie upowszechnienie elektromobilności czy wodoru na większą skalę. Skoro sprzedajemy paliwo LNG na naszych stacjach i rozbudowujemy tę infrastrukturę, to naturalne, że chcemy wykorzystywać je również w innych obszarach naszej działalności. Dlatego cieszę się, że jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania i współpracę z ekspertami z branży. Cieszę się również, że proces zaopatrywania naszych stacji stanie się mniej emisyjny.
– mówi Michał Popławski, menadżer ds. transportu drogowego na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Shell inwestuje w LNG

Shell jest firmą, która aktywnie inwestuje w infrastrukturę LNG. Od kilku lat koncern rozszerza swoją mapę stacji oferujących skroplony gaz ziemny, posiadając już 53 stacje w całej Europie. W Polsce istnieje już 5 stacji w Bielanach Wrocławskich, Iłowej, Piotrkowie Trybunalskim, Jędrzychowicach czy wspomnianym wcześniej Świecku.

Wprowadzone rozwiązanie przez Shell to szansa dla transportu ciężkiego. W dobie zmian klimatycznych będzie on musiał systematycznie odchodzić od paliw tradycyjnych. LNG to czystsza alternatywa dla oleju napędowego. Jego rozpowszechnienie może pomóc w redukcji emisji gazów cieplarnianych pochodzących z samochodów ciężarowych nawet o 22 proc. w porównaniu z dieslem. Co więcej, w najbliższej przyszłości samochody zasilane LNG mogą również być tankowane zeroemisyjnym, a nawet ujemnym emisyjnie skroplonym biometanem (bioLNG), który jest produkowany z odpadów organicznych.

Źródło: Shell Polska

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– MAJ-CZERWIEC 2022 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Stacja Benzynowa & Convenience Store maj-czerwiec 2022

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 03.08.2022
Aktualizacja: 03.08.2022