Circle K świętuje 30-lecie działalności w Polsce

Udostępnij artykuł

Przez ostatnie kilkadziesiąt lat działalności w Polsce firma Circle K postawiła na dynamiczny rozwój sieci, w tym otwarcia nowych stacji, poszerzanie oferty gastronomicznej czy wdrażanie modelu convenience wzorem stacji marki w innych krajach, w tym na amerykańskim rynku. Dziś międzynarodowa sieć pracuje nad nowymi rozwiązaniami w Polsce. Między innymi wdraża kasy samoobsługowe na 80 stacjach oraz uruchamia szybko ładującą stację Hyper Charger dla pojazdów elektrycznych. W 2022 roku sieć planuje także świętować otwarcie 400. stacji w kraju.

Circle K w Polsce

Od Statoil do Circle K

Początki sieci Circle K sięgają 1992 roku. Wówczas jeszcze pod logo Statoil powstała pierwsza stacja paliw zagranicznego koncernu przy trasie nr 7 w Zakroczymiu, która działa do dzisiaj. To właśnie wtedy polscy klienci poznali markę Statoil. W 2012 r. została przejęta przez kanadyjski koncern Alimentation Couche-Tard. Finalnie przeszła rebranding i zmieniła szyld na dobrze już znany w Europie Circle K. Obecnie sieć posiada już 387 stacji paliw na terenie całej Polski, w tym 112 stacji franczyzowych.

Nasze plany dotyczące rozwoju sieci pozostają ambitne. W jubileuszowym roku planujemy przekroczyć liczbę 400 stacji własnych i franczyzowych. Wciąż rozwijamy dostępną ofertę, szczególnie w obszarze convenience, gdzie najważniejsze są wszelkie udogodnienia i usprawnienia w dokonywaniu zakupów przez naszych klientów. Mamy w planach wprowadzenie rozwiązań, które będą ułatwiać ten proces podczas tankowania w sieci Circle K. Korzystamy z bogatego doświadczenia naszego właściciela, koncernu Alimentation Couche-Tard Inc. Jesteśmy w trakcie przygotowań m.in. do wdrożenia kas samoobsługowych na naszych stacjach – do przyszłego roku zostaną zainstalowane w 80 lokalizacjach.
– mówi Michał Ciszek, prezes Circle K Polska.

Wdrażanie innowacji

Wzorem skandynawskich stacji marki, Circle K pracuje również nad automatycznymi płatnościami na podstawie tablicy rejestracyjnej, tzw. usługą Pay by Plate. To nowy rodzaj systemu, który może znacznie przyśpieszyć proces tankowania pojazdów na wybranych stacjach paliw.

Nadal chcemy być prekursorem zmian i jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Dlatego w najbliższym czasie skupimy się na opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań takich jak Pay by Plate. Projekt jest w fazie przygotowań i pracujemy nad nim na bazie doświadczeń naszych współpracowników m.in. z Danii czy Szwecji. Chcemy go uruchomić w pierwszej połowie przyszłego roku.
przyznaje Michał Ciszek.

Z kolei w zeszłym roku wprowadziła jako pierwsza na polskim rynku możliwość skorzystania z automatycznej myjni bez potrzeby wychodzenia z samochodu w trakcie mycia. Klienci doceniają to rozwiązanie ze względu na wygodę, szczególnie w czasie pandemii czy w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych. Przez cały cykl mycia kierowca i pasażerowie mogą pozostać w pojeździe. Dzięki płatności w aplikacji mobilnej lub na panelu płatniczym zakup usługi jest szybki i bezpieczny. Dodatkowo Circle K rozwija usługi, które już funkcjonują na innych rynkach, np. w USA czy Kanadzie. Polska sieć stacji paliw opracowuje tzw. bitomaty, czyli urządzenia służące do kupowania i sprzedaży bitcoinów oraz innych kryptowalut.

Paliwa alternatywne

Circle K Polska ma również w planach działania, które wspierają elektromobilność. W najbliższych tygodniach zostanie uruchomiona pierwsza ładowarka do pojazdów elektrycznych. Pilotażową stacją będzie punkt przy ulicy Połczyńskiej w Warszawie. Stanie tam urządzenie typu Hyper Charger o mocy 300 kW, zapewniające szybkie ładowanie. Instalowana ładowarka jest jedną z najczęściej wykorzystywanych w Europie i jednocześnie jedną z najtrwalszych w eksploatacji. Urządzenie na stacji Circle K przy ul. Połczyńskiej będzie pierwszą ładowarką o takiej mocy w stolicy i ósmym punktem ogólnodostępnym w infrastrukturze krajowej.

Filozofia Let’s make it easy

Dzięki przynależności Circle K do kanadyjskiego koncernu Alimentation Couche-Tard Inc. wdrażanie innowacyjnych rozwiązań jest dużo efektywniejsze. Od ponad 10 lat sieć stacji należy do jednej z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Koncern prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie, posiadając obecnie ponad 16 000 punktów sprzedaży.

W naszej działalności przyświeca nam głównie idea, aby oferta dostępna na stacjach Circle K ułatwiała naszym klientom życie, zgodnie z filozofią „Let’s make it easy”. Zgodnie z modelem convenience, chcemy stworzyć takie miejsce, w którym można załatwić jak najwięcej spraw. Wypić dobrą kawę, zrobić zakupy spożywcze niezależnie od dnia tygodnia, zjeść dobry lunch w podróży, w tym również wegetariański. Przez ostatnie 30 lat dużo się zmieniło w naszym kraju i co za tym idzie również przyzwyczajenia klientów uległy zmianie. Obserwujemy na bieżąco, co się dzieje nie tylko w obszarze handlu detalicznego i branży paliwowej. Jednak przede wszystkim słuchamy naszych klientów – to nasza główna inspiracja do dalszych zmian.
– przyznaje Michał Ciszek.

Usługi gastronomiczne

W ofercie gastronomicznej Circle K regularnie pojawiają się nowości. Kultowe Hot Dogi w różnych smakach, a także produkty dla osób, które stawiają na dietę wegetariańską, takie jak wege burger. Przez ostanie lata sieć stacji stawiała również na niestandardowe produkty jak K-Freeze. To mrożony napój w wielu smakach. Sieć także stale udoskonalała recepturę kaw przygotowywanych z wysokiej jakości ziaren w profesjonalnych kawiarkach.

Wszystko to w nowoczesnym, a zarazem ciepłym wystroju stacji w koncepcie Horizon. Dzięki niemu klienci mogą skorzystać z oferty sklepowej lub po prostu odpocząć w podróży w przytulnej przestrzeni przy znakomitej kawie. W rozbudowanej części gastronomicznej dostępna jest wyjątkowa oferta ciepłych przekąsek. Dla miłośników słodyczy czekają również desery i bogaty wybór słodkości.

Udogodnienia dla podróżnych

Poza zróżnicowanym menu stacje Circle K wprowadzają liczne rozwiązania ułatwiające codzienne funkcjonowanie w trasie czy podróży. W ostatnim czasie firma wdrożyła na wybranych stacjach pralkomaty. Umożliwiają one pranie i suszenie odzieży, zaś w lokalizacjach tranzytowych pojawiły się punkty obsługi kamperów wraz z dedykowaną ofertą produktową. Od kilku miesięcy klienci mogą również wynająć przyczepy na stacjach Circle K. Ponadto firma nawiązuje również kluczowe partnerstwa, aby rozszerzyć zakres przydatnych usług na stacjach w całej Polsce. To m.in. współpraca z InPost, i otwarcia kolejnych punktów odbioru i nadawania paczek. Są one już dostępne na większości stacji Circle K.

30 lat rozwoju sieci

Przez ostatnie 30 lat sieć stacji rozwijała innowacyjne rozwiązania, czerpiąc z wiedzy i sprawdzonych projektów zainicjowanych m.in. na skandynawskim czy amerykańskim rynku. Należą do nich płatności mobilne dostępne na wszystkich stacjach sieci poprzez aplikację mobilną Circle K, czy składanie zamówień na produkty dostępne w menu, czy ofercie sklepowej poprzez aplikację Glovo. Zróżnicowany pakiet usług i dostęp do szerokiej gamy produktów uzupełnia program lojalnościowy Extra, który w tym roku zyskał znacznie atrakcyjniejszą formę. Główną zaletą nowej odsłony są regularnie przyznawane rabaty za tankowanie paliwa na stacjach Circle K, a przyznane zniżki można wykorzystać na kolejne tankowanie, zakup kawy czy Hot Doga lub myjnię.

Przez ostatnie lata firma podejmowała istotne społecznie inicjatywy i wspierała szereg organizacji pozarządowych, w tym Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy czy PCK. Działania na rzecz społeczeństwa to też ważny element strategii realizacji polityki zrównoważonego rozwoju przez Circle K. W tym obszarze firma ma jasno określony plan i działa zgodnie z agendą 2030 przyjętą przez ONZ w 2015 roku, która obejmuje 17 celów zrównoważonego rozwoju. Więcej o społecznej odpowiedzialności biznesu w wykonaniu Circle K Polska można znaleźć na stronie: https://www.circlek.pl/odpowiedzialny-biznes.  

Źródło: Circle K Polska

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– MAJ-CZERWIEC 2022 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Stacja Benzynowa & Convenience Store maj-czerwiec 2022

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 20.07.2022
Aktualizacja: 20.07.2022