Cztery nowe zbiorniki w bazach PERN

Udostępnij artykuł
Do eksploatacji trafiły właśnie cztery zbiorniki – po dwa w bazie paliw w Dębogórzu i w Rejowcu. Ich łączna pojemność to 128 tys. m sześc.
Paliwowy hub morski

Baza Paliw nr 21 w Dębogórzu powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m sześc. każdy. Dzięki rozbudowie pojemość magazynowa bazy wzrosła do prawie 260 tys. m sześc. Wykonawcą prac było konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska (lider konsorcjum), Aldesa Construcciones oraz Mekro.

Niedługo ruszy budowa kolejnego, podobnego zbiornika, który zostanie oddany do użytku w przyszłym roku. Kompleksowy plan rozwoju bazy i stworzenie paliwowego hubu morskiego obejmuje nie tylko rozbudowę pojemności magazynowych, ale i instalacji transportu rurociągowego, modernizację frontu kolejowego, a także zwiększenie zdolności przeładunkowych nabrzeża tankowców, realizowane we współpracy z zarządem Portu Morskiego Gdynia. Nowe udogodnienia pozwolą Klientom PERN na bardziej efektywny import i dalszą dystrybucję oleju napędowego.

Pojemność magazynowa bazy w Rejowcu wzrosła do ponad 300 tys. m sześc.

Ogromną zaletą Bazy Paliw nr 4 w Rejowcu jest jej położenie – w centralnej części Wielkopolski oraz połączenie rurociągiem z Bazą nr 2 w Nowej Wsi Wielkiej i Płockiem. Dotychczas znajdowało się na jej terenie 59 zbiorników paliwowych o łącznej pojemności ok. 238 tys. m sześc. Magazynowana jest w nich benzyna bezołowiowa, olej napędowy i opałowy oraz bioestry. Dzięki rozbudowie bazy o kolejne 2 zbiorniki, całkowita pojemność magazynowa zwiększyła się o 64 tys. m sześc. Wykonawcą prac jest konsorcjum, w skład którego wchodzą: Mostostal Warszawa jako lider oraz Mostostal Płock.

200 tys. napełnionych baków tirów

Każdy z czterech nowych zbiorników ma pojemność 32 tys. m sześc. i będzie przeznaczony do magazynowania oleju napędowego. Pojemność tych wszystkich czterech zbiorników pozwala na napełnienie ok. 200 tys. przeciętnych baków samochodów ciężarowych typu tir.

Zbiorniki są zbudowane w kształcie walca o osi pionowej i średnicy 43 m oraz wysokości w najwyższym punkcie (środek kopuły): 27,5 m, zwieńczone dachami w kształcie kopuł. Montaż dachu to największa różnica w realizacji budowy w tych dwóch lokalizacjach – w Dębogórzu dachy „rosły” razem ze zbiornikami – były podnoszone przy pomocy siłowników hydraulicznych, natomiast w Rejowcu były budowane obok, a następnie przenoszone dźwigiem na zbiorniki. Do konstrukcji każdego zbiornika użyto ok. 1080 ton stali.

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2021
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 21.04.2021
Aktualizacja: 21.04.2021