Czysta toaleta to znak, że stacja dba o klienta

Udostępnij artykuł

Ponad 70 proc. badanych zdecydowanie woli zatrzymać się na stacji, która posiada dobrze utrzymaną toaletę. 44 proc. respondentów deklaruje, że jeśli raz zetknie się z toaletą kiepskiej jakości, to ponownie się na tej stacji paliw nie zatrzyma. Z kolei 46 proc. klientów w ogóle nie lubi toalet na stacjach.

Zdaniem respondentów najważniejszą rzeczą w toaletach na stacjach benzynowych jest papier toaletowy – kwestia ta jest istotna dla 95 proc. badanych. Ponad 90 proc. ankietowanych uważa, że ważna jest obecność ręczników papierowych. Dla 89 proc. badanych ważne jest, aby w toalecie były dodatkowe rolki papieru, dla 85 proc. z kolei istotny jest świeży zapach.

Ważna jest także jakość produktów dostępnych w toalecie. Jak mamy papier, to ten z wyższej półki (tak uważa 71 proc. badanych), jak mydło – to dobrej jakości i o ładnym zapachu (kwestia ważna dla niemal połowy klientów). Według raportu dla 84 proc. ankietowanych ważne jest, aby toaleta zapewniała prywatność. Klienci coraz bardziej zwracają uwagę również na przytulną atmosferę (27 proc.).

Raport o Toaletach 2010 to badanie dotyczące toalet publicznych w Europie Północnej (Finlandia, Szwecja, Dania, Norwegia, Niemcy, Polska, Wielka Brytania). Metsa Tissue opracowuje swoje raporty dotyczące higieny w toaletach od 2005 r. Firma ta jest jednym z największych dostawców papierów higienicznych w Europie. Marki firmy to Lambi, Serla, Mola, Katrin i Fasana. Obroty firmy wynoszą ponad 860 milionów Euro. Metsa Tissue zatrudnia 3300 pracowników. Firma ma zlokalizowane są w Niemczech, Finlandii, Polsce, Słowacji i Szwecji. Metsa Tissue jest częścią Metsaliitto Group.