Dane Nielsen: kategorie impulsowe ze spadkami sprzedaży

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +8 proc., a w zestawieniu t20. vs t19. 2020 nieznacznie spadła -0,5 proc. Wartość sprzedaży online w t20. vs t19. 2020 spadła -11 proc. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu oczu +45 proc., kosmetyki do makijażu twarzy +28 proc., piwo +18 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: gumy do żucia -33 proc., świeże słodkie wypieki – 30 proc., bułki – 22 proc.

W połowie maja obserwujemy w zakupach Polaków kontynuację trendów stwierdzonych we wcześniejszych tygodniach. Z jednej strony stopniowo wracamy do pracy w biurach i częściej robimy zakupy, z drugiej wciąż pozostajemy w domach, gdyż część ograniczeń nadal obowiązuje.

Wartość sprzedaży koszyka utrzymuje się na podobnym 8 proc. poziomie, a do wzrostu najbardziej kontrybuują kosmetyki i piwo. Częstsze spotkania sprzyjają zakupom kosmetyków do makijażu oczu oraz twarzy, odpowiednio po +45 proc. i 28 proc. Z kolei utrzymujący się wzrost wartości sprzedaży piwa +18 proc. może wiązać się zarówno ze startem sezonu dla tej kategorii przy wciąż jeszcze zamkniętym w t20. kanałem HoReCa, jak i rozwijaniem się zjawiska wirtualnych degustacji i spotkań na aperitif.

– We wskazanym okresie najwięcej tracą kategorie impulsowe, np. gumy do żucia -33 proc. oraz ponownie słodkie wypieki – 30 proc. i bułki -22 proc. Wygląda na to, że trend samodzielnych wypieków zostanie z nami na dłużej– mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.