InPost wraz z IdoSell, dostawcą platformy do prowadzenia dużych sklepów internetowych, wprowadza od 1 kwietnia przełomową usługę Smile. Dzięki niej konsumenci, którzy robią zakupy w wybranych sklepach internetowych, otrzymają darmową dostawę do Paczkomatu® InPost już przy zamówieniach o wartości powyżej 40 zł.
– Od lat marzyliśmy o tym, że pewnego dnia zaoferujemy na masową skalę darmowe dostawy ze sklepów internetowych. Bo to sklepy internetowe oferują prawdziwą różnorodność towarów, niższe ceny i rozwijają rynek e-handlu. Udało się znaleźć w dużej grupie 6000 naszych sprzedawców zainteresowanie darmową dostawą od 40 zł wartości koszyka, a InPost i IdoSell wsparły sprzedawców rezygnując ze swojego zarobku. Przez lata w Polsce InPost stał się synonimem dostaw internetowych. Obecne czasy pandemii to czas, by robić coś dobrego dla konsumentów. Dlatego nazwaliśmy ten projekt Smile, czyli uśmiech. Wierzymy, że ten uśmiech spopularyzuje e-handel jeszcze bardziej – mówi Paweł Fornalski, CEO IdoSell.
Jak wynika z raportu Gemius E-commerce w Polsce 2020”, szybka i darmowa dostawa może przekonać konsumentów do częstszych zakupów w sklepach internetowych (57 proc. badanych), wpływa na zadowolenie, a finalnie na lojalność do danego e-biznesu. Dlatego Smile dla sprzedawców oznacza zwiększoną konwersję, a dla kupujących brak abonamentu za darmową dostawę – wystarczy, że złożą zamówienie w wybranym sklepie internetowym za kwotę powyżej 40 zł.
– Szybka, wygodna i atrakcyjna cenowo lub darmowa dostawa przesyłek w handlu internetowym to obecnie kluczowe dla konsumentów czynniki przy decyzji zakupowej. Paczkomaty® InPost spełniają wszystkie te kryteria – dlatego właśnie są preferowaną opcją dostawy przez odbiorców. Wprowadzenie możliwości darmowych dostaw to dziś jeszcze rewolucja – ale w przyszłości będzie mieć coraz większe znaczenie. Usługa Smile jest właśnie taką rewolucją – pozwala każdemu e-sprzedawcy, korzystającemu z platformy IdoSell, zarządzać efektywnie opcjami dostaw i zwiększać dzięki temu swoje obroty. Infrastruktura Paczkomatów® InPost w Polsce – ponad 11.000 lokalizacji – to unikatowa i nieporównywalna wobec innych operatorów sieć, dostępna w pobliżu dla większości Polaków. W tym roku uruchamiamy kolejne maszyny w tempie 100 tygodniowo, aby obsługiwać skokowo rosnący wolumen przesyłek. Do tego rozbudowujemy naszą bazę logistyczną, obejmującą już ponad 60 centrów dystrybucji. Śmiało można powiedzieć, że żaden operator logistyczny w Polsce tak intensywnie nie inwestuje i nie rozwija się tak szybko jak InPost – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2021
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
IdoSell dostarcza profesjonalnym sklepom internetowym oprogramowanie jako usługę (SaaS) w miesięcznym abonamencie. Nadrzędnym celem IdoSell jest zwiększanie sprzedaży i konwersji w sklepach internetowych opartych o ich platformę. IdoSell skupia się również na rozwiązywaniu problemów merchantów na dużą skalę – nie tylko przez nieustanne wprowadzanie nowości do systemu, takich jak np. odroczone płatności PayPo – ale także dzięki wielu współpracom partnerskim czy licznym integracjom m.in. z Amazon Polska. Wśród klientów korzystających z IdoSell są największe sklepy internetowe w Polsce – takie, jak eZebra, Humbi, Ministerstwo Dobrego Mydła, Minti Shop, Zoo Art, Paese, Foods by Ann, Sylwia Majdan, Cardio Bunny czy Sugarfree. Teraz, dzięki współpracy z InPost i wprowadzeniu kolejnej nowości, jaką jest usługa Smile, sklepy internetowe IdoSell będą mogły oferować swoim klientom darmową dostawę do Paczkomatów® na bardzo preferencyjnych warunkach.
W ubiegłym roku, z uwagi na pandemię, polski e-commerce zanotował bardzo dynamiczny rozwój, osiągając wzrost na poziomie 26 proc.[1] w 2020 roku w stosunku do roku poprzedniego. Ale IdoSell rosło dużo szybciej od rynku. Liczba transakcji w sklepach internetowych w IdoSell zwiększyła się o 51 proc., a wolumen sprzedaży (GMV) wzrósł o 56,7 proc.[2] Nie był to jedynie efekt COVIDu. W bieżącym roku dynamika wzrostu w sklepach internetowych IdoSell jest wciąż bardzo duża: w lutym 2021 wolumen sprzedaży (GMV) był aż o 71 proc. wyższy niż w lutym ubiegłego roku, a liczba transakcji wzrosła o 42 proc.[3] Wraz z wprowadzaniem kolejnych usług podnoszących konwersję, takich właśnie jak Smile, wzrosty sprzedaży w sklepach IdoSell mogą być w kolejnych miesiącach jeszcze większe.
[1] Prognozy PMR
[2] Rok 2020 do roku 2019
[3] Luty 2021 do lutego 2020
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.