Problem dotyczy głównie mniejszych stacji paliw, które nie należą do dużych sieci. Stacji wyposażonej w terminal do płatności kartą nie mają więc głównie operatorzy niezależni. Jak zauważa First Data, problem nie kończy się na zakupie terminala. Okazuje się, że wiele stacji posiadających terminal realizujący płatności bezgotówkowe nie korzysta z licznych usług dodatkowych, które mogłyby przyciągnąć ciekawych nowości klientów.
– Takie usługi jak Cashback, czy DCC będą szczególnie przydatne w przypadku zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej -EURO 2012. Impreza ta z jednej strony przyciągnie kibiców z Polski, którzy dzięki funkcji Cashback nie będą musieli w obcym mieście szukać bankomatu, z drugiej zaś, przyciągnie klientów zagranicznych, którzy już w momencie dokonywania zakupów, dzięki funkcji DCC, będą mogli poznać ostateczną kwotę rozliczenia transakcji – oceniają przedstawiciele First Data.
First Data Polska S.A. jest największym w Polsce agentem rozliczeniowym kart płatniczych, który zapewnia pełną obsługę transakcji dokonywanych przy ich użyciu. Firma powstała w grudniu 1990 roku i jest najdłużej działającą instytucją w tej branży. First Data Polska S.A. pod marką Polcard umożliwia punktom handlowo-usługowym przyjmowanie płatności kartami, dokonywanie autoryzacji transakcji, ich przetwarzanie oraz rozliczanie.