Dyrektor Orlen: umacniamy pozycję lidera na rynku stacji

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Aktualnie zarządzamy ponad 2 800 obiektami, w tym ponad 1 800 z nich znajduje się na terenie Polski. W ubiegłym roku znacznie zwiększyliśmy naszą obecność na rynku słowackim, podwajając tam liczbę naszych stacji. Jesteśmy aktywni, także za naszą zachodnią granicą – pisze na łamach Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2021 Wojciech Muszyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen.

Jednym z największych wyzwań dla sektora energetyczno-paliwowego w Europie Środkowo-Wschodniej jest dziś utrzymanie konkurencyjności, jak również konieczność spełnienia ambitnych założeń europejskiej transformacji energetycznej. Polski rynek paliw bez wątpienia ma ogromny potencjał, w szczególności przy wdrażaniu innowacyjnych technologii oraz do wyznaczania kierunku, w którym powinien podążać cały sektor. Zróżnicowane działania podejmowane przez PKN Orlen w obszarze paliwowym, mają na celu dalsze wzmacnianie pozycji koncernu w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu.

Zgodnie z ogłoszoną w listopadzie ubiegłego roku strategią Orlen2030, podjęliśmy działania, których celem było i jest umocnienie pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym czasie dynamicznie rozwijaliśmy naszą sieć stacji paliw – zarówno w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach – na Słowacji, Litwie, w Niemczech i Czechach. Aktualnie zarządzamy ponad 2 800 obiektami, w tym ponad 1 800 z nich znajduje się na terenie Polski. W ubiegłym roku znacznie zwiększyliśmy naszą obecność na rynku słowackim, podwajając tam liczbę naszych stacji. Jesteśmy aktywni, także za naszą zachodnią granicą. Na początku września PKN Orlen otworzył w Niemczech kolejną, szóstą stację wyłącznie pod marką Orlen.

Mając na uwadze trend związany z coraz szybszym rozwojem paliw alternatywnych, równie mocno koncentrowaliśmy się w ostatnich miesiącach na rozwiązaniach z zakresu nisko- i zeroemisyjnych źródeł energii. W tym segmencie kierunek działań również wyznaczała strategia Orlen2030, której istotny element stanowi zwiększenie produkcji biopaliw i paliw wodorowych. Pod koniec ubiegłego roku na dwóch czeskich stacjach rozpoczęła się budowa punktów tankowania wodoru. Rozwój sieci stacji tankowania PKN Orlen odbywa się z wykorzystaniem doświadczeń zebranych na rynku niemieckim. Od 2017 roku działają tam dwa punkty ładowania wodoru zlokalizowane na stacjach Grupy Orlen. W Polsce realizujemy budowę hubów wodorowych, obejmujących instalację produkcyjną, infrastrukturę logistyczną oraz dystrybucyjną w Trzebini, Włocławku i Płocku. Podpisaliśmy także kolejne listy intencyjne o współpracy na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego opartego o napędy wodorowe. Sukcesywnie zwiększamy też dostępność ładowarek dla samochodów elektrycznych. Dzięki fuzji z Energą wkrótce do sieci Orlen Charge dołączą kolejne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki temu staniemy się właścicielem ponad 400 obiektów na polskim rynku.

Wnikliwa analiza rynku, uważna obserwacja trendów rynkowych i idące za tym deklaracje, jak strategia Orlen2030, pozwalają nam dostosowywać się do błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości. Rozbudowa sieci stacji, modernizacja infrastruktury rafineryjnej i petrochemicznej, czy rozwiązanie zmierzające ku zielonej przyszłości to tylko niektóre z działań, dzięki którym wzmacniamy naszą przewagę konkurencyjną w regionie i na świecie.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.