Novitus oferuje dwa rodzaje elektronicznych etykiet cenowych: segmentowe i graficzne. Pierwszy rodzaj jest mniej zaawansowany technologicznie i służy do prezentowania podstawowych informacji o produkcie. Wyświetla on informacje o promocjach w formie przewijanego lub migającego tekstu. Drugi rodzaj etykiet posiada wyświetlacz wykorzystujący technologię papieru elektronicznego, na którym oprócz informacji podstawowych prezentowane mogą być także takie dane jak kod kreskowy produktu, logo firmy, wizerunek produktu, animacje, hasła reklamowe itp.
W skład systemu elektronicznych etykiet wchodzą: stacja bazowa, nadajniki, serwer i etykiety elektroniczne. Stacja bazowa połączona jest z serwerem Pricer’a przez łącze szeregowe, a ze stacji bazowej do każdego nadajnika TRX prowadzony jest kabel ekranowany, przez który realizowana jest transmisja i prowadzone zasilanie. Nadajniki przekazują informację etykietom. Jeden nadajnik pokrywa obszar około 70 – 100 m kw.
System elektronicznych etykiet cenowych wraz z oprogramowaniem szwedzkiej firmy Pricer umożliwia zmianę cen w tym samym czasie – zarówno na półkach jak i w kasach, zapewniając w ten sposób aktualność cen na etykietach i ich identyczność z cenami w kasach. Elektroniczne etykiety eliminują także koszty związane z ręczną wymianą i drukowaniem etykiet papierowych. Produkt ten dedykowany jest m.in. na stacje paliw, gdzie stosowana jest specyficzna polityka cenowa, np. odrębne taryfy cenowe w dzień i w nocy czy promocje cenowe w określonych godzinach.