Eurocash proponuje połączenie z Emperią

Udostępnij artykuł

 Za 1 akcję Emperii jej akcjonariusze mogą otrzymać 3,76 akcji nowej emisji Eurocash. Propozycja połączenia jest wiążąca ca przez dwa tygodnie. Połączenie obu spółek stworzy silny podmiot na rynku hurtowej dystrybucji produktów FMCG, wspierającego rozwój niezależnych sklepów w Polsce – czytamy w komunikacie prasowym Eurocash.

– Przedstawiona propozycja jest naturalnym krokiem w realizowanej przez Eurocash strategii rozwoju. Opiera się ona na zapewnieniu konkurencyjności niezależnym sklepom detalicznym w ich walce z dyskontami i hipermarketami – powiedział Luis Amaral, prezes Eurocash. – Jednocześnie połączenie spółek spowoduje uzyskanie wielu korzyści przez akcjonariuszy i partnerów obu firm. Transakcja będzie miała kluczowe znaczenie dla polskiego handlu detalicznego i pozwoli niezależnym sklepom wykorzystać swój potencjał – dodał prezes Eurocash.

Zarząd Emperia Holding nie prowadzi obecnie żadnych rozmów z Eurocash SA, które mogłyby skutkować połączeniem obu podmiotów – informuje z kolei Emperia. Oceniając sytuację rynkową uważamy, że taka transakcja nie jest realna, a informacje na jej temat traktujemy jako spekulacje – dodają przedstawiciele zarządu Emperia.

W 2009 r. Eurocash osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie 8,9 mld zł, Emperia natomiast uzyskała w tym okresie przychody wynoszące 5,5 mld zł. Połączona firma będzie mogła obsługiwać wszystkie segmenty tradycyjnego handlu detalicznego i rynku horeca w całej Polsce. Połączona firma znajdowałaby się wśród największych firm na krajowym rynku handlu produktami FMCG – biorąc pod uwagę zarówno detalistów, jak i hurtowników.

– Tego rodzaju zapowiedzi mogą wpływać pozytywnie na kurs Emperii. Pozostaje pytanie, czy przy takiej rozbudowanej sieci hurtowni obydwu grup, nie dochodziłoby do ich kanibalizacji – ocenia Kamil Kliszcz, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno – chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Emperia prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Poprzez spółki Tradis oraz Ambra i DEF dociera do ponad 40 000 polskich sklepów, a także stacji benzynowych Orlen i Bliska.

Z kolei Grupa Eurocash to największa w Polsce grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Eurocash Dystrybucja to jeden z kluczowych dostawców produktów FMCG na rynku stacji paliw obsługujący takich klientów jak Lotos, Lukoil i stacje niezależne.
 

Opublikowano: 14.09.2010
Aktualizacja: 14.09.2010