GDDKiA: Powstaną kolejne stacje ładowania pojazdów elektrycznych

GDDKiA podpisała umowy na budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych na kolejnych 28 Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP) typu I. Nowe stacje powstaną m.in. przy autostradach A1, A2 i A4 oraz przy drogach ekspresowych S3, S7 i S8. Uruchomienie stacji ładowania planowane jest na drugą połowę 2022 roku.
Budowa oraz rola operatora i dostawcy usług

Przedmiotem podpisanych umów jest dzierżawa fragmentów nieruchomości przeznaczonych pod budowę ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i pełnienie roli ich operatora oraz dostawcy usługi ładowania dla tych stacji. Każda ze stacji powinna posiadać min. dwa punkty ładowania, każdy o mocy nie mniejszej niż 50 kW (do decyzji dzierżawcy pozostaje docelowa moc stacji). 

Lokalizacje stacji ładowania

W ramach dziesięciu umów podpisanych z konsorcjum firm Ekoen (lider) oraz Ekoenergetyka – Polska (partner) powstaną stacje ładowania na 18 MOP. Sześć umów na budowę stacji na kolejnych dziesięciu MOP GDDKiA podpisała z firmą Greenway Polska.

Przybywa stacji ładowania na drogach krajowych

W drugiej połowie ubiegłego roku GDDKiA udostępniła kierowcom kolejne punkty ładowania samochodów elektrycznych. Były to m.in. cztery punkty ładowania w ciągu autostrady A4. Dwa na Miejscu Obsługi Podróżnych Wierzbnik oraz dwa na MOP-ie Jankowice Wielkie. Od listopada ubiegłego roku kierowcy mogą korzystać również ze stacji na MOP Jonas Południe (kierunek Warszawa) w ciągu S8. W styczniu 2021 r. udostępniono drugą stację na dolnośląskim odcinku S8, tym razem na MOP Jonas Północ (kierunek Wrocław).

Punkty ładowania pojazdów elektrycznych działają obecnie na 20 MOP-ach, z czego sześć na MOP kategorii I, ulokowanych przy autostradach i drogach ekspresowych zarządzanych przez GDDKiA. W realizacji są punkty ładowania pojazdów elektrycznych na kolejnych 21 MOP-ach kategorii I. Z większości z nich użytkownicy pojazdów elektrycznych będą mogli skorzystać jeszcze w tym roku, po zakończeniu budowy i pomyślnych odbiorach przez Urząd Dozoru Technicznego. Niezależnie od stacji ładowania na MOP kat. I, sieć punktów ładowania jest rozwijana również przez koncerny paliwowe, które dzierżawią MOP kat. II i III.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– KWIECIEŃ-MAJ 2021 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.