Nie tylko rozwijamy produkcję, ale też świadomi obowiązków wynikających z troski o środowisko naturalne, sukcesywnie podejmujemy działania ukierunkowane na zmniejszanie jej uciążliwości dla otoczenia – podkreśla Leszek Stokłosa, prezes zarządu spółki Lotos Asfalt.
Podstawowym celem planowanej inwestycji jest ograniczenie emisji węglowodorów z procesu ekspedycji produktów asfaltowych, w tym emisji substancji odorowych, podczas napełniania cystern samochodowych i kolejowych produktami asfaltowymi.
– Warto wspomnieć, że energia uzyskana z utylizacji oparów w dopalaczu termicznym jest ponownie wykorzystana w procesie produkcji – dodaje Piotr Michalewicz z Biura Inwestycji i Remontów spółki Lotos Asfalt. Kilka lat temu podobna inwestycja została zrealizowana w należącym do spółki zakładzie produkcyjnym w Jaśle.
– Jesteśmy firmą w praktyce realizującą postulat społecznej odpowiedzialności biznesu. Nie, dlatego, że to jest modne, ale przede wszystkim dlatego, że jesteśmy przekonani o tym, że warto – zapewnia na koniec prezes Stokłosa.
Spółka Lotos Asfalt powstała w kwietniu 2004. W czerwcu tego samego roku firma przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach. Spółka dysponuje trzema ośrodkami produkcyjnymi: w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach. Do klientów w Polsce i zagranicą trafiają produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, asfalty przemysłowe, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe. Eksport utrzymuje się na poziomie ponad 30 proc. produkcji. Najważniejsze kierunki eksportowe to Rumunia i kraje nadbałtyckie.