Całkowita krajowa produkcja paliw ciekłych osiągnęła poziom nieco ponad 11 mln m3. Prawie jedna czwarta produkcji paliw ciekłych przypada na benzyny silnikowe. Tylko 2 proc. produkcji stanowi z kolei LPG. 13 proc. produkcji stanowi ciężki olej opałowy, kolejne 5 proc. – lekki olej opałowy, 3 proc. to produkcja paliwa lotniczego. Najwięcej, bo 53 proc. przypada na produkcję ON.
– Dobre wyniki gospodarki i postępująca dieselizacja transportu spowodowana m. in. zakupem aut z "kratką" utrzyma trend wzrostowy konsumpcji oleju napędowego – uważają przedstawiciele POPiHn-u.
Przez pierwsze 6 miesięcy wyprodukowano 5,8 mln m sześc. oleju napędowego – to aż o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z kolei krajowa produkcja benzyn silnikowych wyniosła 2,7 mln m sześc., co stanowi 3 proc. spadek. Znacząco, bo ponad 10 proc. spadła produkcja gazu płynnego (0,2 mln m sześc.).
Zdaniem POPiHN-u rynek benzyn silnikowych nie nadrobi strat spowodowanych długą zimą, powodziami i relatywnie wysokimi cenami.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego powstała w 1995 roku. Podstawowym jej zadaniem jest tworzenie płaszczyzny do współpracy pomiędzy koncernami paliwowymi działającymi na polskim rynku. Członkami POPiHN są następujące firmy: BP, ExxonMobil, Fuchs Oil, J&S Energy, Grupa Lotos, Lukoil Polska, Neste Polska, OLPP, PERN "Przyjaźń", PKN Orlen, Shell, Slovnaft, Statoil, Tanquid, Total.