InPost oraz Makro Polska, wiodąca firma na polskim rynku hurtowym – rozpoczęły testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację InPost Fresh.
Podwaliną tej współpracy są silne kompetencje Makro w obszarze oferty produktów spożywczych najwyższej jakości oraz niekwestionowane kompetencje InPost w obszarze dostaw do klienta końcowego. W opracowaniu i budowaniu aplikacji InPost Fresh firma InPost bazowała na doświadczeniu w tworzeniu i zarządzaniu jedną z najpopularniejszych aplikacji w Polsce – InPost Mobile, która ma już blisko 7 mln aktywnych użytkowników. Efektem współpracy jest pojawienie się nowego, silnego gracza na rynku e-grocery, który bez wątpienia ma bardzo duże szanse na szybką i znaczną ekspansję.
– Z naszym najnowszym dzieckiem, aplikacją InPost Fresh – czyli platformą do zamawiania produktów spożywczych – startujemy testowo w Warszawie. Testy będą trwały kilka miesięcy, jednak później będziemy rozszerzać zasięg, by stać się największym ogólnopolskim żywnościowym marketplace. To prawdziwa rewolucja. Nasz partner skorzysta z wiedzy i doświadczenia, jakie posiadamy w zakresie rozwiązań mobilnych, a przy tym nie będzie musiał inwestować we własną logistykę ostatniej mili. Wierzymy, że nowatorskie rozwiązania w zakresie technologii i gwarantowanej jakości dostaw InPost, w połączeniu z bogatym asortymentem Makro – najwyższej jakości produktami dostępnymi dotychczas tylko dla gastronomii i biznesu – będą wyjątkową propozycją dla naszych wspólnych klientów. To także w przyszłości możliwość zaistnienia online dla wielu firm działających dotychczas tylko w trybie offline. Mamy bardzo duże doświadczenie w tworzeniu i rozwijaniu aplikacji mobilnych. Nasza aplikacja InPost Mobile ma już blisko 7 mln użytkowników. Unikalny know-how w zakresie projektowania aplikacji oraz baza klientów będzie wykorzystywana przy budowaniu popularności najnowszego marketplace w Polsce – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
– Partnerstwo Makro i InPost, które opiera się na silnych kompetencjach naszej firmy w obszarze najwyższej jakości produktów spożywczych, zaś InPost w dostawie do klienta końcowego – dają podstawę, aby planować szybką i szeroką ekspansję. Klientom oferujemy wysoką jakość dostaw ponad 10 tysięcy produktów. Szczególnie stawiamy na kategorie, w których przez lata zbudowaliśmy silną pozycję w tak wymagającej grupie klientów, jak HoReCa. W ofercie tej jesteśmy zdecydowanym liderem. Mamy bardzo szeroki wybór produktów świeżych, a wśród nich m.in. świeże ryby, owoce morza, mięso oraz owoce i warzywa. Klienci odnajdą u nas swoje ulubione produkty znanych marek oraz produkty dostępne wyłącznie w Makro – mówi Dominik Branny, prezes Makro Polska.
W celu realizacji zamówienia wystarczy pobrać aplikację InPost Fresh – rejestracja jest szybka i intuicyjna. Już w dniu pierwszego logowania klient może zrobić i otrzymać swoje pierwsze zakupy – dzięki ekspresowej dostawie, nawet w 60 minut. Przez aplikację można wybierać w asortymencie ponad 10 tysięcy produktów w dostawie na ten sam i kolejny dzień – wśród nich szeroki wybór świeżych ryb, mięsa, owoców i warzyw. Klienci mają do dyspozycji najwygodniejsze formy płatności: przedpłata (Blik, szybki przelew i karta) lub za pomocą karty i Blika przy odbiorze od kuriera.
Początkowo dostawy z InPost Fresh będą testowane na terenie Warszawy, w trzech modelach: Express z dowozem nawet w 60 min., dostawą w dniu zamówienia oraz z dostawą zaplanowaną na kolejne dni. Co ważne, w przypadku dwóch ostatnich modeli dostaw, klienci będą mogli precyzyjnie określić godzinę, o której chcą odebrać zamówienie. Zakupy będą przewożone transportem InPost w kontrolowanej temperaturze zgodnie z rekomendacjami producenta, dzięki czemu klienci mogą mieć pewność, że produkty zachowają swoją jakość i świeżość.
Za pomocą aplikacji – oprócz zrobienia zakupów – klienci mogą śledzić poszczególne etapy realizacji zamówienia. Dostawa zakupów w ramach InPost Fresh realizowana jest bezpośrednio pod drzwi klienta.
InPost Fresh to zupełnie nowe doświadczenie na rynku zakupów spożywczych online, wykorzystujące dotychczas wypracowane przez InPost standardy obsługi klienta i technologię mobilną oraz wysokiej jakości produkty z Makro, które do tej pory nie były dostępne dla tak szerokiej grup klientów.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.