Menu w kąciku kawowym powinno zawierać maksymalnie od sześciu do ośmiu wyborów. – W większości klient na stację przychodzi po kawę z konkretną decyzją. Sporadycznie zastanawia się co wybrać. Jednak pożądane jest okresowe stosowanie promocji, łączenia propozycji np. kawa – kanapka lub jakaś przekąska itp. Taka oferta pomimo swojej stabilności w menu, jest ciągle żywa. Tu jest duże pole do kreatywności – przyznaje Marek Robacha z firmy Primulator.
Dodatkowo oferta dotycząca kawy musi zawierać różnego rodzaju udogodnienia skierowane pod konkretnego i zarazem wymagającego klienta stacji. Mianowicie, oprócz samej kawy na stacji muszą się także znajdować różnego rodzaju ciasta i słodkie przekąski, które idealnie wkomponują się w ofertę dla kawoszy. Oczywistym jest także fakt, że każdy z kupujących powinien mieć prawo wyboru różnych wielkości kaw y oraz różnorodnych dodatków do niej.
Stacjami paliw, które mają wygenerowane własną markę kącików kawowych jest Orlen oraz BP. Na obu tych stacjach możemy zaopatrzyć się w profesjonalnie wykonaną kawę. Na Orlenie w Stop Cafe, zaś na BP w Wild Bean Cafe.
W kącikach kawowych przeważają osoby, które spędzają dużo czasu w samochodach i korzystają z tych właśnie usług, żeby zrobić sobie przerwę na odpoczynek, coś zjeść, napić się oraz zatankować na określonej stacji.