Kolejna stacja pod marką Orlen w Niemczech

PKN Orlen otworzył w Niemczech kolejną, szóstą stację wyłącznie pod marką Orlen. To efekt zakończonego z sukcesem programu pilotażowego, który potwierdził, że niemieccy klienci chętnie wybierają stacje koncernu, doceniając je za profesjonalizm i wysoką jakość produktów oraz usług. W ten sposób PKN Orlen, zgodnie ze strategią, umacnia swoją pozycję i rozpoznawalność na zagranicznych rynkach. W ramach konsekwentnie prowadzonego procesu ujednolicenia wizerunku sieci wszystkie stacje Koncernu w Niemczech, Czechach i na Słowacji mają już w nazwie Orlen.

– Zgodnie ze strategią Orlen2030, koncentrujemy się na rozwoju naszej sieci za granicą. Udział stacji poza Polską do 2030 roku wzrośnie z 37 proc. do 45 proc. Do tego czasu pod marką Orlen będzie działać co najmniej 3,5 tys. stacji paliw. Niemcy to dla nas bardzo atrakcyjny i perspektywiczny rynek. Konsekwentnie zwiększamy na nim obecność, odpowiadając na potrzeby klientów. Skuteczność prowadzonych działań potwierdzają wyniki – w 2019 r. średnia sprzedaż na stację w Niemczech zwiększyła się o około 400 tys. litrów w porównaniu do 2012 r. Wysoki poziom utrzymaliśmy także w minionym roku, naznaczonym pandemią. W kwietniu zeszłego roku z sukcesem uruchomiliśmy w Seeberg Ost pod Berlinem pierwszą stację wyłącznie pod marką Orlen. Jej znakomite wyniki sprawiły, że w tym roku otworzyliśmy kolejnych pięć takich stacji – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Po zakończonym z sukcesem procesie cobrandingu zagranicznych stacji, PKN Orlen wszedł w fazę rebrandingu, która obejmuje również rynek niemiecki. Do końca 2021 r. zostanie otwarta stacja wyłącznie pod marką Orlen w Sylt, a w pierwszej połowie 2022 r. kolejne w Solingen, Hollenstedt, Zehlla-Mehlis i Cuxhaven-Altenwalde. Na początku 2023 r. pod marką Orlen działać będzie też stacja w Trier.

W Niemczech w sieci Orlen działa łącznie 586 stacji, zlokalizowanych we wszystkich landach. W ciągu ostatnich 10 lat Koncern zainwestował w Niemczech ponad 300 mln euro, głównie w modernizację i rozwój sieci stacji paliw.

Stacje wyłącznie pod marką Orlen działają już w Seeberg Ost pod Berlinem, Hamburgu, Bremen, Dortmundzie, Neuss i we Flensburgu. Ta ostatnia, otwarta na początku września br., przeszła całkowitą metamorfozę, została praktycznie rozebrana, zbudowana od nowa i dostosowana do wysokich standardów stacji Orlen. Obiekt posiada nowoczesne wnętrze i wyposażenie, jest też dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Stacja we Flensburgu działa w koncepcie stop.cafe. Klienci mogą więc skorzystać z bogatej oferty gastronomicznej (dania gorące, kanapki, sałatki, świeżo wyciskane soki i kawa) oraz zrobić szybkie i wygodne zakupy.

Na niemieckich stacjach należących do PKN Orlen sukcesywnie pojawia się coraz więcej polskich produktów. Już teraz 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi produkt Orlen Oil, w ofercie znajdują się też m.in. produkowane w Polsce soki, napoje energetyzujące, słodycze oraz hot dogi i zapiekanki.

Prace nad ujednoliceniem wizerunku sieci stacji są prowadzone również w Czechach, gdzie działa 421 stacji i na Słowacji, gdzie jest ich 15. Wszystkie te obiekty przeszły już cobranding i dziś funkcjonują pod nazwą Benzina – Orlen. Na Słowacji już w październiku ruszy proces rebrandingu i obejmie 10 stacji, natomiast w grudniu rozpocznie się w Czechach na 8 wytypowanych stacjach.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– CZERWIEC-LIPIEC 2021 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.