– Jeżeli przyjmiemy, że na budowę kilometra nowoczesnej, dwujezdniowej i dwupasmowej autostrady trzeba zużyć 835 ton asfaltów, okaże się, że produkcja spółki wystarczyłaby na pokrycie ponad 5500 kilometrów autostrad, co odpowiada mniej więcej odległości z Gdańska do Madrytu i z powrotem – informuje biuro prasowe spółki Lotos Asfalt.
Jednym z najważniejszych partnerów handlowych spółki jest Budimex S.A. – To dobra i rozwijająca się z roku na rok współpraca, która przynosi obu naszym przedsiębiorstwom wymierne korzyści – podkreśla Leszek Stokłosa, prezes zarządu Lotos Asfalt.
W ostatnim czasie jednym na największych przedsięwzięć Lotosu Asfalt była pomoc przy przebudowie skrzyżowań dróg startowych na Lotnisku Chopina w Warszawie, która polegała na dostarczeniu wysokiej jakości asfaltu.
Spółka Lotos Asfalt powstała w kwietniu 2004 r. W czerwcu tego samego roku firma przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach. Spółka dysponuje trzema ośrodkami produkcyjnymi: w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach. Do klientów w Polsce i zagranicą trafiają produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, asfalty przemysłowe, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe. Eksport utrzymuje się na poziomie ponad 30 proc. produkcji. Najważniejsze kierunki eksportowe to Rumunia i kraje nadbałtyckie.