Lotos posiada 317 stacji, w tym najwięcej, bo 153 stanowią stacje ajencyjne (tzw. CODO). Koncern ma także sporą ilość stacji franczyzowych – 102 tego typu obiekty. 62 stacje sieci Lotosu to stacje patronackie (DODO). Od pocztku tego roku przybyło pięć stacji działających na zasadzie franszyzy, a zamknięto jeden tego typu obiekt. Zdarza się, że właściciel posiada więcej niż jedną stację partnerską w barwach Lotosu.
Jak podkreśla Krzysztof Kopeć, Grupa Lotos bardzo liczy na rozwój sieci franczyzowe, koncern jednak równocześnie stawia także na sieć własnych stacji. – Traktujemy oba systemy działalności w równy sposób – dodaje Krzysztof Kopeć.
System "Rodzina Lotos", który pomaga przedsiębiorcom w założeniu stacji pod skrzydłami lotosu, funkcjonuje od 2003 r. Oferta skierowana jest do partnerów z całego kraju – zarówno tych, którzy obecnie prowadzą stacje paliw, jak i tych chcących dopiero rozpocząć taką działalność. Partnerzy wchodzący do tego systemu otrzymują przede wszystkim możliwość zakupu wszystkich produktów koncernu Lotos na preferencyjnych warunkach. Dodatkowo Lotos oferuje uczestnictwo w organizowanych przez spółkę akcjach marketingowych czy dostęp do nowoczesnego systemu informatycznego zarządzania stacjami. Koncern pomaga również swoim partnerom w procesie podniesienia standardu i modernizacji stacji, a także realizacji indywidualnych projektów wyposażenia i wystroju obiektu.
Grupa Lotos zajmuje czwarte miejsce w Polsce pod względem ilości stacji paliw. W rankingu prowadzi PKN Orlen z liczbą ponad 1600 stacji. Drugie i trzecie miejsce zajmują zagraniczne koncerny: BP (391 obiektów) oraz Shell (380 stacji).