– To olbrzymia i niezwykle prestiżowa inwestycja wymagająca nie tylko doskonałego sprzętu, ale nade wszystko wiedzy i praktyki inżynierskiej – podkreśla Leszek Stokłosa, prezes zarządu spółki Lotos Asfalt.
– Prace przebiegły prawidłowo i zgodnie z harmonogramem – podkreśla Ryszard Sikora, dyrektor kontraktu, Budimex S.A. – Przez trzy weekendy września mieliśmy jedynie 109, 5 godziny na położenie 30.000 m sześc. masy bitumicznej, w trzech warstwach: wyrównawczej, wiążącej i ścieralnej, przy czym grubość pierwszej w najgłębszym miejscu osiągała aż 55 cm. To najlepiej obrazuje zakres wykonanych przez nasze ekipy prac – uzupełnia dyrektor Sikora.
Charakter i zakres prac wymagał asfaltu o wyjątkowej, jakości. Oczekiwane przez inwestora i wykonawcę parametry posiadały oferowane przez spółkę modbity i asfalty 20/30. Łącznie prace objęły skrzyżowanie dwóch pasów startowych o łącznej powierzchni 62.300 m kw. – Budimex S.A. jest od lat jednym z naszych najważniejszych partnerów handlowych. To dobra i rozwijająca się z roku na rok współpraca, która przynosi obu naszym przedsiębiorstwom wymierne korzyści – dodaje prezes Stokłosa.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2009 r. z usług lotniska skorzystało blisko 8,3 miliona pasażerów, co stanowi ponad 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu roku na Lotnisku Chopina wykonuje się, około 136 tys. operacji lotniczych (startów i lądowań). Stała rozbudowa infrastruktury portu jest elementem długofalowej strategii rozwoju, której celem jest zwiększenie przepustowości lotniska oraz zapewnienie najwyższej, jakości obsługi pasażerów.