W nowej ofercie znajdą się m.in. oleje Lotos Quazar K dedykowane do samochodów Kia. Warto również wspomnieć o oleju do sportowej jazdy rekomendowany przez Subaru Poland Rally Team, oraz produktach opracowanych z myślą o użytkownikach samochodów Renault.
– Trwa technologiczny wyścig konstruktorów silników. Kto przejedzie dalej na mniejszej ilości paliwa, kto spełni wcześniej coraz bardziej restrykcyjne normy emisyjne. Który silnik mniejszy, a który bardziej dynamiczny – wyjaśnia Sławomir Poszelężny, Szef Biura Rozwoju i Serwisu Olejowego Lotos Oil. – Najlepsza nawet technologia i rozwiązania nie pomogą, gdy silnik będzie pracował na źle dobranym, lub źle zaprojektowanym środku smarnym. Jedną nieroztropną decyzją, przypadkowym zakupem, możemy zafundować sobie drogą i kosztowną wizytę w serwisie. Dlatego warto sięgać po sprawdzone rozwiązania, po oleje, które nim zostały wprowadzone do sprzedaży przeszły testy i próby eksploatacyjne.
Wśród nowych produktów, będących efektem wspomnianego współdziałania, warto wspomnieć o oleju rekomendowany przez Subaru Poland Rally Team, oraz olejach opracowanych z myślą o użytkownikach samochodów Renault i Saab. Pierwsze doświadczenia we współpracy z zespołem kierowców rajdowych Subaru oraz Subaru Import Polska to opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalnego oleju Lotos Quazar Sport Sae 10W50. Olej ten rekomenduje Subaru Poland Rally Team. To wysokiej, jakości syntetyczny olej silnikowy wytworzony w oparciu o Pao i estrowe oleje bazowe oraz pakiet dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym. Przeznaczony głównie do smarowania silników benzynowych samochodów osobowych eksploatowanych w warunkach sportowych, może być również stosowany w silnikach diesla, za wyjątkiem silników wyposażonych w filtry Dpf i pompowtryskiwacze. Użytkownicy samochodów znad Sekwany otrzymują z kolei olej Lotos Quazar C4 Sae 5W30. Szczególnie zalecany jest do samochodów Renault wyposażonych w filtry cząstek stałych, w których wymagane jest stosowanie oleju spełniającego normę Rn 0720. Można go również stosować w silnikach benzynowych i diesla wyposażonych w układy katalityczne, w tym w filtry cząstek stałych Dpf, w których producent dopuszcza stosowanie olejów klasy jakościowej Acea C4. warto jednak zwrócić uwagę, że aktualnie takie wymaganie stawia tylko francuski koncern.
Nowe formulacje olejów i wprowadzane w spółce Lotos Oil zmiany wizerunkowe zaowocowały również zmianami w grupie znanych od 3 lat olejów z rodziny Lotos Kia Formula. W miejsce dotychczasowych olejów wprowadzono oleje Lotos Quazar K SAE 5W30 – olej dedykowany Kia – zamiast Lotos Synthetic Kia Formula 5W30 oraz Lotos Quazar K Sae 5W40 w miejsce syntetycznych olejów z linii Kia Formula produkowanych dotychczas w klasie lepkości 5W40. W grupie producentów samochodów osobowych współpraca z koncernem KIA, była jak otwarcie drzwi do nowej przestrzeni rynkowej. To w czasie zmagań na różnych torach wyścigowych w ramach Kia Lotos Cup serwis olejowy spółki zrealizował testy, których efekty wykorzystano przy opracowywaniu nowych olejów i smarów. W tym również produktów z rodziny Lotos Qu azar. Kia w ostatnich latach, skutecznie walczyła o europejski rynek, szybko dołączając do grona najchętniej kupowanych marek aut zarówno w Europie, jak i Polsce.