W ciągu 3 lat McDonald’s planuje zwiększyć ogólną liczbę placówek w Polsce o połowę. Większość z nich ma powstać na stacjach benzynowych i przy autostradach. Firma współpracuje w tej kwestii z koncernem Lotos.
McDonald’s zajmuje szóste miejsce wśród 100 najbardziej wartościowych marek świata (ranking agencji Interbrand) . Firma została ponadto wyceniona na 33,58 mld dolarów (wzrost o 4 proc.). McDonald’s dysponuje ponad 32 tys. barów szybkiej obsługi w około 120 krajach na całym świecie.
Plany na 2010 rok zakładają otwarcie około 1 tys. nowych restauracji. Sieć zanotowała w sierpniu wzrost sprzedaży na świecie średnio o 4,9 proc. Jak informuje McDonald’s, najwyższe wzrosty zanotowano w Japonii, Chinach i Australii. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż skoczyła w ubiegłym miesiącu o 4,6 proc. Natomiast w Europie – o 2,2 proc.
Spółka McDonald’s Polska rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Firma, mimo tak licznej sieci w naszym kraju, wciąż ocenia potencjał rynku jako wysoce perspektywiczny. Zdaniem jej przedstawicieli, pomimo zwiększonej konkurencji, w dalszym ciągu jest miejsce na nowe lokale i kolejne otwarcia.
Obecnie McDonald’s w Polsce to: 243 restauracje, w tym 103 lokale prowadzone na zasadzie franczyzy przez 50 licencjobiorców; 168 restauracji typu McDrive; 6 lokalizacji autostradowych na MOP-ach oraz 19 restauracji z opcją McCafe.