Modernizacja oświetlenia przynosi oszczędności

Udostępnij artykuł

– Najważniejszą pozycją jest oświetlenie pod wiatą stacji, które powinno spełniać odpowiednie wymogi natężenia oświetlenia (min. 500 lx), jak również powinno być energooszczędne – wyjaśnia przedstawiciel Building Solution. – W tym wypadku można zastosować system lamp Omikron-90 marki Blitzmann. Ten typ lampy zużywa tylko 99W, w stosunku do zwykłej lampy pod wiatą 250-300 W, oszczędzając tym samym ok. 60 proc. energii elektrycznej – proponuje Paweł Czuk. – Realizacje firmy Blitzmann wykazały, że pod dystrybutorem jest powyżej 500 lx, a nawet do 600 lx. Dlatego też lampa ta jest najlepszym obecnie rozwiązaniem w Europie, które spełnia wymogi energooszczędności połączone z normami narzuconymi przez koncerny naftowe. Lampa jest przygotowana do montażu, jako zamiennik do tradycyjnych opraw i idealnie pasuje w stworzone już otwory w podbitce – dodaje ekspert.

Warto również zastanowić się nad oświetleniem nie tylko przy samych dystrybutorach. – Biorąc pod uwagę oświetlenia terenu, idealnym rozwiązaniem jest system Cassini marki Blitzmann. Zasadą jest wspomniana wcześniej widzialność stacji benzynowej. Nie możemy dopuścić, by ktoś ominął naszą stację benzynową. Stąd system Cassini, który pozwala nie tylko na oszczędność energii elektrycznej, ale także na zdecydowanie lepsze wyróżnienie stacji – mówi Paweł Czuk.

– Jeżeli chodzi o system Cassini, to optymalną oprawą jest Cassini-120, która jest zamiennikiem do oprawy metalohalogenkowej o mocy 250 W. Jeżeli istniejący słup będzie miał wysokość 5 do 7 m, to możemy uzyskać ok. 100 lx natężenia światła, przy czym norma oświetlenia ulicznego to 20 lx – wyjaśnia przedstawiciel Building Solution. – Ponadto słupy w żaden sposób nie muszą być przystosowywane do tych opraw – dodaje.

Więcej na temat modernizacji oświetlenia na stacjach paliw w najbliższym, październikowym wydaniu miesięcznika Stacja Benzynowa.

Opublikowano: 29.09.2010
Aktualizacja: 29.09.2010