Trochę lepiej wyglądała sytuacja na stacjach niezależnych, gdzie w pierwszych czterech miesiącach br. udział napojów w strukturze koszyka FMCG wyniósł 15 procent, zaś w roku poprzednim jedyne 11 procent. Jak widać z danych opublikowanych przez firmę Nielsen, sprzedaż napojów na stacjach benzynowych jest ważnym elementem handlu produktami FMCG. Każda osoba prowadząca stację nie powinna więc zapomnieć, że sprzedaż pozapaliwowa jest istotnym kanałem dystrybucji napojów.
– Stacje benzynowe to nowoczesny i bardzo rozwijający się segment sprzedaży, szczególnie perspektywistyczny dla produktów impulsowych – przekonuje Katarzyna Buczek z firmy Ustronianka. – Z punktu widzenia stacji, napoje stanowią istotny element oferty pozapaliwowej. Rynek stacji paliw jest ważnym, a niejednokrotnie kluczowym rynkiem sprzedaży dla niektórych napojów – dodaje Iwona Jacaszek, Dyrektor Do Spraw Korporacyjnych z Coca-Cola HBC Polska. Tym, co odróżnia stacje benzynowe od innych kanałów sprzedaży jest fakt, iż zdecydowana większość z nich czynna jest przez całą dobę. Jest to typowy przykład sklepu „wygodnego”, w którym możemy zrobić szybkie zakupy o dowolnej porze dnia lub nocy. Jeżeli wspomnieć o udziale stacji benzynowych w sprzedaży napojów w kwartałach lat 2009 i 2010 to uległ on stosunkowemu wzrostowi, co jest bardzo dobrze rokujące dla właścicieli stacji.