Nielsen: sprzedaż kosmetyków na plusie

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku oraz w zestawieniu t21. vs t20. 2020 nieznacznie spadła -0,3 proc. Wartość sprzedaży online w t21. vs t20. 2020 również odnotowała spadki -16 proc. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu twarzy +169 proc., kosmetyki do makijażu oczu +160 proc., szminki +95 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: produkty ogrodowe i rośliny -39 proc., produkty czekoladowe -25 proc., woda -17 proc.

Zdejmowanie obostrzeń i maseczek zdecydowanie sprzyja sprzedaży całej kategorii kosmetyków. W t21. kupowaliśmy już nie tylko kosmetyki do makijażu twarzy +169 proc. i oczu +160 proc., ale również, po raz pierwszy od dawna, szminki +95 proc. Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki.

– W t21. koszyk odnotował nieznaczny spadek -0,3 proc. Jednak należy uwzględnić fakt, że w ubiegłym roku w tym samym okresie wystąpiły dwie mocne motywacje zakupowe: niedziela handlowa i Dzień Matki. Wskazane okoliczności mogą wyjaśniać wysokie spadki w sprzedaży produktów ogrodowych i roślin -39 proc. oraz produktów czekoladowych -25 proc. Jednocześnie w tym roku mamy wyjątkowo zimny maj, z tego też względu mieliśmy do czynienia ze spadkiem sprzedaży wody -17 proc. – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.