Już po raz trzeci eksperci NielsenIQ przygotowali niezależny raport o najlepszych innowacjach FMCG wprowadzonych na polski rynek, tym razem analizując nowości wypuszczone w roku pandemicznym.
Wyróżnienia dla najlepszych innowacji 2020 roku przyznano w 14 makrokategoriach FMCG, a laureatami tegorocznej edycji zostały:
- Napoje alkoholowe: RAJSKA CYTRUSÓWKA (cytryna z mango; z limonką; z grejpfrutem; z marakują)
- Piwo: LECH FREE 0,0% (Marakuja i Melon; Ananas i Guawa)
- Napoje gorące: KAWY STARBUCKS (kapsułki, ziarniste i mielone)
- Napoje bezalkoholowe: ŻYWIEC ZDRÓJ ZERO CUKRU (z nutą truskawki; arbuza; cytryny),
- Słodycze: KNOPPERS BATON KOKOSOWY i ORZESZKI ZIEMNE
- Przekąski: LAY’S OVEN BAKED KURKI W ŚMIETANOWYM SOSIELay’s Oven Baked Kurki w śmietanowym sosie
- Lody: MAGNUM RUBY CHOCOLATE
- Shelf stable i inne kategorie spożywcze: TYMBARK MUSY WARZYWA-OWOCE
- Gospodarstwo domowe: COCCOLINO CARE ŚRODKI DO PRANIA
- Produkty kulinarne: DELECTA MIX DEKORACJI
- Nabiał: DELMA 80% MAŚLANY SMAK
- Produkty mrożone i chłodzone: TARCZYŃSKI NATURALNIE PARÓWKI 100% z KURCZAKA
- Kosmetyki kolorowe: EVELINE WONDER MATCH (podkłady I pudry sypkie)
- Higiena osobista: ONLYBIO HAIR BALANCE
Jak komentuje Grzegorz Olkusznik (Dyrektor BASES NielsenIQ) „wpływ koronowirusa nie ominął innowacji. Z badań, przeprowadzonych w trakcie pandemii widzieliśmy, że otwartość polskich konsumentów na nowe produkty nieco spadła, ale pozostawała na relatywnie wysokim poziomie. Dużo istotniejszy wpływ pandemia miała na działania producentów, dla nich 2020 rok był jak przejażdżka kolejką górską. Początkowy szok i ograniczenia pierwszego lockdownu de facto zablokowały na kilka miesięcy możliwość wprowadzania nowych produktów na rynek. W efekcie, udział innowacji w wartości sprzedaży analizowanych kategorii spadł rok do roku”.
Jednak po początkowym szoku, odblokowano budżety marketingowe, odkurzono odłożone na półkę inicjatywy, wznowiono prace rozwojowe. Spowodowało to odrodzenie zainteresowania innowacjami w drugiej połowie roku, na skutek czego faktyczna liczba nowych produktów na polskim rynku w 2020 wzrosła w stosunku do roku poprzedniego.
Ranking najlepszych innowacji w Polsce jest niezależnym przedsięwzięciem firmy NielsenIQ Polska. Uczestnictwo w nim jest bezpłatne i żaden z nagrodzonych producentów nie miał wpływu na jego kształt. Wyboru najlepszych nowości dokonano w oparciu o dwa równoważne kryteria: wartości sprzedaży innowacji wprowadzonych na rynek i oceny konsumenckiej najlepiej sprzedających się innowacji pod kątem unikalności i relewantności w badaniu BASES Quick Screen.
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– KWIECIEŃ-MAJ 2021 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.