NielsenIQ: Zmiany na rynku FMCG w Polsce w trzecim tygodniu wojny na Ukrainie

Udostępnij artykuł

Według firmy badawczej Nielsen IQ w trzecim tygodniu wojny na Ukrainie nadal widać podwyższone obroty FMCG. Dzieje się tak mimo że rynek odnotował niższą dynamikę sprzedaży niż w tygodniu poprzednim.

NielsenIQ sprzedaz III tydzien wojny na Ukrainie

Dane NielsenIQ

Dynamika obrotów sklepów należących do grupy ponad 30 wiodących sieci detalicznych w Polsce[1] w dziesiątym tygodniu 2022 roku (w dniach 7 – 13 marca) odnotowała 14 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego tygodnia roku poprzedniego. Jest to nadal wyższe tempo, niż dla średniej dynamiki z tygodni sprzed wojny (W01-7’2022, +8 proc.). Jednak NielsenIQ obserwuje spowolnienie w stosunku do poprzedzającego tygodnia (dynamika za W09’2022 wynosiła +17 proc.).

W tygodniu dziesiątym nadal można zaobserwować mocną ewolucję kategorii spożywczych. Dotyczy ona takich produktów jak konserwy mięsne (+97 proc.), mąka (+95 proc.) czy cukier (+63 proc.).

Kategorie higieny osobistej oraz jedzenia dla dzieci, które w poprzednim tygodniu notowały bardzo silne wzrosty, w obecnym okresie znacznie spowolniły. Sprzedaż jedzenia dla dzieci wzrosła o jedynie 25 proc. Natomiast w kategorii mleka dla dzieci nawet odnotowano spadki w wysokości -17 proc. Silnie rosnąca w poprzednim tygodniu kategoria pieluch (W09’2022, +133 proc.) obecnie odnotowała wzrost na poziomie +13 proc. Nieco mocniejsze obroty utrzymały kategorie szczoteczek do zębów (+40 proc.), żele pod prysznic (+33 proc.) czy artykuły kobiece (+20 proc.).

Nadal utrzymuje się geograficzne zróżnicowanie dynamiki sprzedaży. Wyższe wzrosty w tygodniu W10’2022 notują regiony wschodnie (+15 proc.) oraz południowo-wschodnie naszego kraju (+16 proc.). Wyższa dynamika widoczna jest również w największych miastach Polski: Kraków (+22 proc.), Warszawa (+17 proc.), Wrocław (+19 proc.).


[1] Badanie Total Store Read obejmuje skanningowe dane sprzedażowe z grupy ponad 30 współpracujących z NielsenIQ sieci detalicznych. Dotyczy kategorii z koszyków FMCG Food, FMCG Drug, Fresh Food, Non Food.

Czytaj także: NielsenIQ: Zmiany na rynku FMCG w Polsce w drugim tygodniu wojny w Ukrainie

Źródło: NielsenIQ

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2022
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

LRDSP Raport okladka x

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 25.03.2022
Aktualizacja: 25.03.2022