Nowczesna stacja – “cash back”

Udostępnij artykuł

Usługa cash back jest bardzo popularna w niektórych krajach zachodnich jak chociażby Wielka Brytania, gdzie klienci korzystają z niej regularnie od ponad 20 lat, czy w Stanach Zjednoczonych, gdzie połowa posiadaczy kart debetowych regularnie dokonuje transakcji cash back. Usługa ta pozwala na wypłatę do 200 złotych na karty MasterCard i VISA, przy okazji dokonywania zakupów. Dostępna jest dla coraz większej grupy posiadaczy polskich kart wydawanych w ramach tych organizacji kartowych. Ostatnio do grona punktów świadczących usługę cash back dołączył największy gracz na polskim rynku paliwowym czyli PKN Orlen.

Udany pilotaż

PKN Orlen po przeprowadzeniu programu pilotażowego zdecydował się na wprowadzenie usługi na wszystkich stacjach Orlen i Bliska. – PKN Orlen nieustannie pracuje nad udoskonaleniem swojej oferty. Usługa cash back to kolejne udogodnienie dla klientów ceniących sobie wygodę, oszczędność czasu i przede wszystkim bezpieczeństwo dokonywanych transakcji – mówi Marek Podstawa, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen. – Dotychczasowe doświadczenie dowodzi, że zainteresowanie tego typu usługami jest coraz większe. Przypomnę, że na naszych stacjach możliwe jest już dokonywanie płatności w walucie Euro, a wkrótce pojawi się kolejna usługa finansowa, oparta na innowacyjnej technologii – dodaje.
Pilotaż usługi cash back został uruchomiony w I kwartale 2010 r. Programem zostało objętych 150 stacji marki Orlen i Bliska. Obecnie, dokonywanie tego typu transakcji możliwe jest na 1335 stacjach własnych, należących do koncernu, w tym 734 stacjach pod marką Orlen i 316 stacjach segmentu ekonomicznego – Bliska. Z usługi skorzystać mogą użytkownicy kart dwóch najbardziej popularnych w Polsce organizacji płatniczych – VISA i MasterCard. Wdrożenie usługi na stacjach franczyzowych, należących do sieci PKN Orlen będzie możliwe dopiero po modyfikacji oprogramowania kasowego na stacjach paliw, które zaplanowane jest w najbliższych miesiącach.
Na stacjach Orlen i Bliska oferujących tę usługę zostały umieszczone symbole VISA cash back – stacje zostały także wyposażone w bilonownice z logo VISA cash back.

Pełen sukces

– Jesteśmy zadowoleni z udostępnienia usługi VISA cash back naszym klientom przed okresem wakacyjnym, gdy tak wielu posiadaczy kart VISA podróżuje i zatrzymuje się na stacjach sieci Orlen i Bliska – mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN Orlen. – VISA cash back jest dodatkową usługą i udogodnieniem dla licznej rzeszy posiadaczy debetowych kart Visa odwiedzających nasze stacje w celu zatankowania, zakupów w sklepie czy skorzystania z innych usług. Dzięki możliwości otrzymania do 200 zł w bezpiecznym miejscu przy płaceniu kartą klienci jeszcze chętniej odwiedzać będą stacje Orlen i Bliska – dodaje.
Zadowoleni są również przedstawiciele firmy First Data Polska, która wdrożyła rozwiązanie na stacje płockiego koncernu.
– Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że nasz partner PKN Orlen podjął decyzję o masowym uruchomieniu usługi w okresie wakacyjnym, kiedy zapotrzebowanie klientów na drobne kwoty w gotówce znacząco rośnie. PKN Orlen ze swoją ogromną siecią sprzedaży, zlokalizowaną w całej Polsce w łatwo dostępnych miejscach jest doskonałym sprzymierzeńcem w rozwijaniu tej nowej usługi – mówi Janusz Diemko, Prezes Zarządu First Data Polska S.A.

Nie tylko dla dużych

Usługa cash back nie jest jednak zarezerwowana tylko dla stacji koncernowych. Z tego nowoczesnego rozwiązania skorzystać mogą właściciele nawet pojedynczych stacji. – Wprowadzenie usługi na stację paliw wiąże się jedynie z podpisaniem aneksu do umowy, nie wiąże się z dodatkowymi kosztami dla stacji – mówi Katarzyna Jaworska z firmy eService S.A. – Zależy nam na uruchomieniu tej usługi w jak największej ilości stacji paliw w kraju. Usługa jest bowiem świetnym rozwiązaniem głównie tam, gdzie potrzebna jest gotówka, a nie ma bankomatu. Dodatkowo, usługa może zachęcić klientów do zatankowania właśnie na tej stacji, która oferuje taką możliwość – dodaje przedstawicielka firmy.

 

Opublikowano: 16.09.2010
Aktualizacja: 16.09.2010