– Pylon to najbardziej widoczna część stacji paliw, można śmiało stwierdzić, iż jest jej wizytówką. Określane często jako „totemy” lub nawet „witacze” pełnią funkcję informacyjno-reklamową i są głównym wyróżnikiem marki stacji. Jako elementy architektury obiektu, są widoczne z dużej odległości, zarówno w dzień jak i w nocy. W doskonały sposób informują o aktualnych cenach, dostępnym asortymencie i dodatkowych usługach stacji – mówi Jacek Wójcicki z firmy Aspera.
– Pylony mogą informować klientów o cenach w sposób tradycyjny (manualny czyli tabliczki) jak i elektroniczny. Jaka jest różnica. W cenie samego pylonu niewielka, oczywiście jeśli producent pylonów sam wykonuje elektronikę (ok. 4-7 tysięcy złotych), ale jeśli chodzi o właściwości pylonu to już inna sprawa – dodaje ekspert.
Według niego, właściciel stacji powinien dobrać dla siebie takie rozwiązania, aby dzięki pylonom mógł aktywnie oddziaływać na potencjalnych klientów. – Wiadomo, iż oprócz cen na pylonie znajdują się również inne informacje stacji paliw, czyli np. sklep, kasa, restauracja lub kawiarnia, parking, parking TIR – mówi Jacek Wójcicki.
– Bardzo często bywa tak, iż kierowca chcąc zatankować auto chce się napić kawy lub zjeść obiad. Niejednokrotnie jest to warunkiem wyboru stacji. Warto więc aby takie informacje były umieszczone i jak najbardziej wyeksponowane na pylonie – radzi przedstawiciel Aspery.