Obrót FMCG na stacjach to 2,5 mld rocznie

Udostępnij artykuł

W koszyku FMCG znajdują się takie produkty jak papierosy, alkohol, napoje, karty do telefonów czy słodycze i przekąski. Najwięcej sprzedaje się papierosów i alkoholu. Stacje paliw stają się istotnym i przy tym bardzo ważnym kanałem dystrybucji produktów FMCG.

Spółka Tradis z Grupy Handlowej Emperia to dostawca słodyczy, napojów i piwa do ponad 1400 stacji benzynowych PKN Orlen. Firma rozpoczęła z koncernem współpracę w czerwcu 2010 r. Szacowana roczna sprzedaż produktów FMCG na stacje Tradisu wynosi ponad 220 mln złotych.

Z kolei firma Lekkerland Polska działająca w Grupie Lekkerland dostarcza towar do około 3 000 stacji paliw w Polsce. W roku 2009 wysokość sprzedaży do tego kanału wynosiła 635 mln zł. Od 2006 do 2009 roku Lekkerland, dystrybutor m.in. produktów FMCG podwoił wartość sprzedawanych towarów na stacjach paliw. Lekkerland jest jednym z największych na polskim rynku dystrybutorów convenience.

Eurocash natomiast to największa w Polsce grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Eurocash Dystrybucja to jeden z kluczowych dostawców produktów FMCG na rynku stacji paliw obsługujący takich klientów jak Lotos, Lukoil i stacje niezależne.

Opublikowano: 24.09.2010
Aktualizacja: 24.09.2010