– Projekt będzie z całą pewnością kontynuowany w kolejnych latach. Docelowo PKN Orlen zamierza posiadać w swoich barwach 500 stacji działających w systemie franczyzowym – ocenia biuro prasowe polskiego koncernu. Do końca sierpnia tego roku koncern otworzył 26 tego typu stacji, a zamknął trzy. Jak zapewnia PKN Orlen, powiększanie sieci detalicznej w oparciu o stacje franczyzowe w markach Orlen i Biska jest wpisany w strategię rozwoju sieci detalicznej koncernu.
Projekt franczyzy w PKN Orlen rozpoczął się w końcu 2002 r. Od tego czasu następuje rozwój tego kanału dystrybucji. Kontrakty franczyzy zawierane są w markach Orlen i Bliska. Koncern posiada wielu kontrahentów, którzy są właścicielami więcej niż jednej stacji w ich barwach. – Bardzo cenimy to, że nasi dotychczasowi kontrahenci planują rozwój swojego biznesu (budowa lub zakup kolejnych stacji) w oparciu o już sprawdzony model współpracy na zasadzie franczyzy PKN Orlen – podsumowuje biuro prasowe koncernu.
W ramach umowy zapewniona jest wizualizacja stacji, montaż systemów informatycznych i kasowych, a także projekt sal sprzedaży stacji. Kontrakt zapewnia też szkolenia i przekazuje standardy działania stacji i obsługi klientów. Właściciel z kolei musi uiszczać opłaty licencyjne. Przychody właściciela stacji wynikają ze sprzedaży paliw, towarów pozapaliwowych i usług realizowanych na stacji. Właściciel sam ustala ceny detaliczne tych produktów.