Dwie stacje, które aktualnie są modernizowane wymagają nieco więcej prac niż wcześniej rebrandowane obiekty. – Na tych stacjach trzeba wymienić nie tylko szyld, ale całkowicie je przebudować, tak aby dostosować je do klasy obiektów typu premium. Chodzi m.in. o powiększenie sklepu – poinformował Jacek Komar, rzecznik prasowy Orlen Lietuva.
Grupa Orlen dysponuje na Litwie siecią 35 stacji zarządzanych wcześniej przez spółkę AB Ventus Nafta. 27 tych obiektów już funkcjonuje w segmencie premium pod marką Orlen Lietuva, charakteryzując się bogatą ofertą sklepową oraz ofertą gastronomiczną. 6 stacji działa pod marką Ventus i czeka na rebranding. Jak ocenia Jacek Komar, wszystkich stacji Ventus w tym roku nie uda się zmodernizować.
Orlen Lietuva (wcześniej AB Mazeikiu Nafta) należy do polskiego koncernu PKN Orlen. To jedna z największych spółek na Litwie. ORLEN Lietuva jest jedyną rafinerią przerobu ropy naftowej w krajach bałtyckich posiadającą dominującą pozycję na rynkach Litwy, Łotwy i Estonii. Spółka wykorzystuje trzy główne kanały sprzedaży produktów paliwowych jakimi są litewski rynek lokalny, eksport lądowy na Łotwę i Ukrainę oraz do Polski i Estonii, a także eksport drogą morską do Europy Zachodniej i USA z wykorzystaniem terminalu Klajpedos Nafta.