Orlen i Polski Związek Lekkiej Atletyki w ramach czteroletniej umowy rozszerzą dotychczasowy zakres współpracy. Nowa formuła uwzględnia przede wszystkim projekty aktywizujące dzieci i młodzież. Współpraca wpisuje się w założenia strategii sponsoringowej Orlen, której celem jest popularyzacja aktywności fizycznej wśród młodych ludzi.
Umowa pomiędzy Orlen i PZLA będzie obowiązywała od początku 2025 roku do końca 2028. Celem projektu jest wsparcie zawodników młodego pokolenia, zarówno tych przygotowujących się do najważniejszych imprez międzynarodowych, w szczególności igrzysk olimpijskich, jak również początkujących lekkoatletów.
Nasza współpraca z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki to nie tylko działania promujące tę dyscyplinę podczas największych wydarzeń sportowych, ale także realny wpływ na wzmocnienie systemu szkolenia dzieci i młodzieży. Chcemy zapewnić stabilne warunki rozwoju dla reprezentacji Polski, ale również wspierać kształcenie młodych talentów. Projekty takie jak Lekkoatletyka dla każdego, od lat realizowane wspólnie z PZLA za sprawą takich sportowców jak Pia Skrzyszowska czy Anastazja Kuś pokazują, że to dobry kierunek – mówi Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu Orlen.
Współpraca z PZLA wpisuje się w długofalową strategię Orlenu aktywizacji dzieci i młodzieży. Dzięki czteroletniej umowie zrealizowane zostaną ogólnopolskie programy m.in. „Lekkoatletyka dla każdego!”, „Lekkoatletyczne Nadzieje Olimpijskie” skierowane do najmłodszych uczniów szkół podstawowych czy „Lekcje z Mistrzem” – pokazowe lekcje organizowane w szkołach prowadzone przez gwiazdy lekkoatletyki. Zajęcia w szkołach są bezpłatne i ogólnodostępne, co roku uczestniczy w nich łącznie kilkadziesiąt tysięcy młodych ludzi.
Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM pełnym wydaniem <<
– Rozszerzenie naszej współpracy z Orlen, który od lat wspiera nasze działania, było dla mnie jednym z priorytetowych zadań i celów. Kluczowe jest, aby współpraca ta była realizowana w sposób efektywny, z realnym przełożeniem nie tylko na wyniki sportowe na dużych imprezach, ale i na obszar szkolenia i rozpowszechnianie lekkoatletyki wśród najmłodszych – mówi Sebastian Chmara, prezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. – Z naszej strony dołożymy wszelkich starań, żeby tak właśnie było.
Polski Związek Lekkiej Atletyki jest najstarszym polskim związkiem sportowym, założonym w 1919 r. w Krakowie. Od 1919 r. członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Federacji Lekkoatletycznych (IAAF) – obecnie World Athletics. Liczba zrzeszonych zawodniczek i zawodników w ramach związku wynosi 21 053 osób. Orlen jest sponsorem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki od 2010 roku. Marka Orlen od lat towarzyszy polskim lekkoatletom i występuje w nazwach ważnych imprez lekkoatletycznych organizowanych w kraju, takich jak Orlen Cup, Orlen Copernicus Cup czy Orlen Memoriał Janusza Kusocińskiego. Orlen wspiera też sportowców indywidualnych, w tym Anitę Włodarczyk, trzykrotną mistrzynię olimpijską. Marka Orlen pojawia się również na najbardziej prestiżowej imprezie lekkoatletycznej w Polsce – Silesia Memoriale Kamili Skolimowskiej, która jest mitingiem cyklu Diamentowej Ligi.
źródło: Orlen
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.