Orlen w ruchu zadebiutuje w 2021 roku

W 2021 PKN Orlen planuje uruchomić 40 punktów pod brandem Orlen w ruchu. W ciągu najbliższych 5 lat w ramach współpracy marek Orlen i Ruch powstałoby łącznie 900 nowych punktów sprzedaży – zadeklarowali przedstawiciele Orlenu i Ruchu podczas poniedziałkowej konferencji, która odbyła się 8 lutego 2021 roku.

– Łączymy profesjonalność Orlenu, łączymy nasze produkty markowe, które mamy, łączymy naszą kultową gastronomię, łączymy z Ruchem, z tymi punktami, które są w dobrych miejscach – powiedział na poniedziałkowej konferencji Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Prezes Orlenu zapowiedział również inwestycje koncernu w rozwój usług kurierskich. Wedle przekazanych na konferencji informacji w 2021 roku ma powstać 5 500 punktów odbioru paczek, a w ciągu pięciu lat ich liczba zostanie zwiększona do ok. 10 000. Orlen rozpoczął instalowanie pierwszych automatów do paczek – w całym 2021 planuje zbudować 500 takich automatów, natomiast w ciągu dwóch lat będzie ich już 2 000, natomiast w ciągu kilku najbliższych parunastu lat ich liczba mogłaby sięgnąć nawet 10 000.

– Łączymy część logistyki Orlenu z logistyką Ruchu – przez to będziemy ją optymalizować. Nie zapominamy o kolportażu prasy. Orlen będzie rozwijał kolportaż prasy, ale to wymaga pewnego procesu optymalizacji – dodał Daniel Obajtek.

W procesie tworzenia nowego konceptu sklepu convenience Orlen wykorzysta w jego tworzeniu posiada marki własne: gastronomiczną Stop Cafe oraz gamę produktów własnych FMCG, sprzedawanych do niedawna pod brandem O!, a teraz już Stop Cafe.

Koncern chce wdrożyć i rozwinąć markę Orlen w Ruchu a jednocześnie ma w planach utrzymanie tych wszystkich parametrów sprzedaży, które generują wzrost rotacji produktów pozapaliwowych.

– Tak robią inne koncerny również w naszym regionie. Chcąc być stabilnym koncernem musimy się rozwijać, musimy patrzeć na wiele innych obszarów i wiele innych segmentów – argumentował Daniel Obajtek.

Prezes Orlenu tłumacząc współpracę Orlen i Ruch, a tym samym zakup przez płocki koncern zadłużonej spółki z segmentu sprzedaży detalicznej i kolportażu prasy, tłumaczył, że tworzenie nowej marki poza stacjami paliw byłoby procesem zdecydowanie dłuższym.

– Ruch posiada wiele punktów sprzedaży. Częściowo są to bardzo dobre lokalizacje. W związku z tym musimy wykorzystać potencjał i doświadczenie drugiej firmy, by jeszcze szybciej się rozwijać – podsumował Daniel Obajtek.

W ciągu 5 lat inwestycje te wygenerują dodatkowo kilkaset milionów złotych EBITDA w Grupie Kapitałowej ORLEN. Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– GRUDZIEŃ 2020 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.