Orlen w ruchu zaoferuje kilka formatów

[HOT NEWS!] Orlen w ruchu jest konceptem przeznaczonym dla klientów, którzy na co dzień nie korzystają z samochodów. W ramach nowego konceptu powstaną trzy formaty, które będą wdrażane w miejscach o największym natężeniu ruch zarówno jako samodzielne pawilony, jak i punktu funkcjonujące w sklepowych ciągach. Podczas poniedziałkowej konferencji PKN Orlen i Ruch o szczegółach nowego projektu opowiadała Patrycja Klarecka, członek zarządu do spraw sprzedaży detalicznej.

Nasz obszar sprzedaży detalicznej prawdopodobnie jest najbardziej rozpoznawalną działalnością PKN Orlen. Chcielibyśmy dalej tę działalność rozwijać. W centrum naszego zainteresowania jest klient. Od jakiegoś czasu myśleliśmy, żeby rozwijać się w naszej działalności detalicznej nie tylko w ramach stacji paliw, ale także poza nimi. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się przejąć spółkę Ruch. Wspólnie ze spółką Ruch przygotowaliśmy dwa modele biznesowe, które chcielibyśmy zaprezentować rynkowi.

Nowe formaty zostały przygotowane w trzech wymiarach. Pierwszym jest koncept ok. 20-metrowy, który docelowo zastąpi, wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, obecne kioski.

Chcielibyśmy także wejść w większy format, ok. 60-metrowy, który będzie również opierał się na naszej doskonałej ofercie gastronomicznej, ale i ofercie sklepowej.

Uzupełnieniem tych dwóch formatów będą tak zwane kąciki kawowe, które będziemy chcieli postawić w miejscach o wysokim natężeniu ruchu.

Skąd nazwa Orlen w Ruchu? Oczywiście historycznie marka Ruch ma bardzo dobre konotacje. Była to marka dla klienta w drodze i tak byśmy chcieli, aby była dalej rozumiana. Orlen w Ruchu to jest marka dla klienta w drodze, dla klienta, który nie porusza się autem, tak jak dotychczasowi klienci naszych stacji, ale porusza się środkami komunikacji miejskiej, chodzi na piechotę. Stąd nowe formaty będziemy stawiać w miejscach bardzo trafficowych. Będą to zarówno punkty „stand alone”, ale będziemy także nasze punkty lokalizować w ciągach sklepów.

Drugim modelem biznesowym, w którym chcielibyśmy się rozwinąć, jest sieć odbioru paczek. Mamy już jako PKN Orlen blisko 900 stacji, na których działa projekt „Stacja z paczką”, gdzie te paczki klienci już dzisiaj odbierają. Ruch ma 3 500 punktów, w których odbierane są paczki. Dodatkowo postawimy w tym roku 500 a docelowo 2 000 maszyn paczkowych i na tej kanwie chcielibyśmy już w czwartym kwartale tego roku uruchomić usługę „Orlen paczka”.

„Orlen paczka” będzie usługą dostępną w 5 500 punktów – w momencie kiedy będziemy z nią startować. Będzie to usługa spełniająca dzisiejsze wymagania klientów, czyli paczka powinna dotrzeć do klienta na drugi dzień po jej nadaniu, czyli tzw. D+1. Na tym będziemy się koncentrować.

Oczywiście będziemy dalej prowadzić obecne kioski, bo ta sieć dzisiaj obejmuje 1 200 punktów. Będziemy chcieli też te placówki uczynniać i rozwijać. One będą działały pod marką Ruch, tak jak do tej pory, natomiast na przestrzeni najbliższych pięciu lat będzie się odbywał proces migracji na markę Orlen w ruchu – skomentowała Patrycja Klarecka, członek zarządu do spraw sprzedaży detalicznej.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– GRUDZIEŃ 2020 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.