Paliwa Dynamic na arktyczne mrozy

Udostępnij artykuł
Od 1 listopada na stacjach sieci Lotos jest już dostępna benzyna spełniająca normy paliwa zimowego. Od 16 listopada do końca lutego w ofercie sieci stacji Lotos dostępny jest zimowy olej napędowy. Natomiast w pierwszej połowie grudnia br. Lotos wprowadzi do swojej sieci arktyczny olej napędowy.

Olej napędowy w niskich temperaturach w naturalny sposób zaczyna mętnieć. W bardzo mroźne dni proces ten może zwiększyć zużycie paliwa lub nawet uniemożliwić rozruch. Dlatego olej napędowy produkowany w gdańskiej rafinerii i sprzedawany na stacjach paliw sieci Lotos zawiera dodatki, które ułatwiają bezproblemową jazdę.

Zimą przy wyborze oleju napędowego warto zwrócić uwagę na tzw. temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP). W Polsce, wg normy, w okresie zimowym CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie -20 stop. Cel., ale najbardziej wymagający klienci na stacjach sieci Lotos znajdą również arktyczny olej napędowy premium Dynamic, który gwarantuje CFPP do -32 stop. Cel. oraz temperaturę mętnienia do -22 stop. Cel. Tylko ten drugi parametr gwarantowany jest w arktycznym oleju premium (a nie w paliwie standardowym), dlatego stosując Dynamic podczas srogich mrozów zmniejsza się ryzyko blokady filtr paliwa przez kryształy parafin.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2018 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Paliwa premium z dodatkami

W oleju napędowym Dynamic są dodatki uszlachetniające. Depresatory, dodawane do oleju – od początku października do połowy kwietnia – sprawiają, że w niskich temperaturach naturalny proces mętnienia paliwa jest utrudniony. To akurat pozytywne zjawisko, ponieważ filtr paliwa łatwiej poradzi sobie z przepływem mniejszych kryształów parafin. Inne dodatki – WASA spowalniają opadanie na dół zbiornika już skrystalizowanych parafin. To ważne, bo paliwo zasysane jest z dołu zbiornika i jeśli jest tam warstwa parafin, to filtr może szybko się zapchać.

Oprócz tego, przez cały rok, do olejów napędowych dodawane są biocydy, które hamują rozwój bakterii i innych mikroorganizmów w zbiornikach. Powstające z nich osady również mogą zatkać filtry. Poza tym paliwa Dynamic mają pakiet dodatków, np. detergentów myjących silnik, antykorozyjnych, przeciwpiennych (oleje napędowe). Gdyby nie było tego ostatniego, to piana uniemożliwiłaby zatankowanie całego baku. Bez dodatków myjących w komorach spalania powstawałyby nagary (osady) obniżające sprawność silnika.

A czym różnią się benzyny letnie od zimowych? W przypadku benzyn zwiększa się prężność tego paliwa przez dodanie większej ilości komponentów lekkich np. butanu. Wyższa prężność benzyny w jesienno-zimowym okresie pozwala bezproblemowo uruchomić silnik w niskich temperaturach. W okresie letnim prężność par może być maksymalna 60 kPa, a w okresie zimowym parametr ten może wynosić maksymalnie 90 kPa.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 19.11.2018
Aktualizacja: 19.11.2018