Firma PepsiCo ogłosiła ambitny plan poszerzenia oferty żywności i napojów oraz zapewnienia większego wyboru konsumentom z terenu Unii Europejskiej. Nowy plan obejmuje szereg zobowiązań opartych na rygorystycznych i wynikających z badań naukowych wytycznych dotyczących żywienia.
Wśród celów realizowanych przez PepsiCo znajduje się ograniczenie dodawanych do napojów cukrów oraz soli i tłuszczów nasyconych do żywności, wprowadzenie do sprzedaży mniejszych porcji oraz tworzenie alternatyw dla obecnych na rynku marek. Dobrowolne zobowiązanie zostanie przedłożone Komisji Europejskiej jako wkład firmy w rozwój unijnego Kodeksu postępowania w zakresie odpowiedzialnych praktyk w biznesie i marketingu.
Zobowiązanie PepsiCo wynika z postępów w realizacji celów środowiskowych i społecznych, jakie firma poczyniła na całym świecie w ciągu ostatniej dekady. W odniesieniu do oferty napojowej w Europie, obejmującej m.in. Pepsi, Lipton Ice Tea czy 7UP, nowe zobowiązanie przyczyni się do obniżenia poziomu dodawanych cukrów średnio o 25 proc. do roku 2025 oraz o 50 proc. do roku 2030[1]. Już teraz PepsiCo posiada szeroką gamę napojów bezcukrowych, w tym m.in. Pepsi MAX oraz 7UP Free. Obniżanie zawartości cukru w napojach ma pozytywny wpływ na walkę ze zmianami klimatu – PepsiCo szacuje, że przejście z napojów dosładzanych na warianty bezcukrowe przekłada się na redukcję nawet ¼ emisji gazów cieplarnianych generowanych przez napój.
– Konsumenci oczekują zdrowszych i bardziej zrównoważonych marek oraz produktów, które świetnie smakują. W ciągu ostatniej dekady wdrożyliśmy liczne zmiany receptur naszych produktów i wprowadziliśmy na rynek nową ofertę, która spełnia oczekiwania konsumentów. Prawie co trzeci sprzedawany przez nas napój na terenie UE nie zawiera cukru – wierzymy, że ten trend będzie się stale rozwijał. Nasze doświadczenia w redukcji zawartości cukru w napojach zamierzamy ponadto wykorzystywać, aby móc szybciej zaoferować konsumentom zdrowszą ofertę przekąskową – powiedział Silviu Popovici, prezes PepsiCo na Europę.
Stale kontynuowana jest dywersyfikacja oferty przekąsek produkowanych przez PepsiCo, a celem tych starań jest zaoferowanie konsumentom zdrowszych alternatyw. Firma zamierza przy tym korzystać z doświadczeń uzyskanych podczas rozwoju oferty napojów bezcukrowych, wdrażając działania, które do roku 2025 zapewnią ponad dziesięciokrotne zwiększenie sprzedaży przekąsek oznaczonych B lub A w powszechnie stosowanym systemie oceny wartości odżywczej Nutri-Score[2]. W efekcie zdrowsza oferta przekąskowa stanie się najszybciej rozwijającą się kategorią żywnościową w okresie najbliższych czterech lat, przy jednoczesnym założeniu realizacji ambitnego celu wzrostu wartości tej kategorii do poziomu 1 mld USD[3] do roku 2030.
Nowe cele firma zrealizuje w efekcie modyfikacji receptur istniejących produktów, poszerzanie dostępności aktualnie oferowanych marek przekąskowych, w tym Lay’s Oven Baked, o kolejne rynki, a także wprowadzanie nowych serii przekąskowych, takich jak PopWorks, czyli chipsów wykonanych z prażonej kukurydzy.
Artykuły zbożowe PepsiCo, w tym przede wszystkim Quaker Oats, już teraz zapewniają konsumentom z terenu UE szereg pożywnych opcji, a 70 proc. produktów z tej serii[4] zyskało ocenę A lub B w systemie Nutri-Score.
[1] Względem poziomu z roku 2019.
[2] Pięciokolorowa etykieta żywieniowa – uproszczony system oceny wartości odżywczej produktów spożywczych w skali od A do E.
[3] Obliczenie na podstawie detalicznej wartości sprzedaży.
[4] Obliczenie na podstawie wolumenu produktów Quaker.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.