Prezes MOL Polska: Planujemy długą i udaną obecność marki MOL w Polsce

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Będąc nową marką na polskim rynku, zależy nam na wzajemnym poznaniu się i zaprezentowaniu zalet oferty dla klientów i warunków współpracy dla partnerów. Zdajemy sobie sprawę, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny i klienci oczekują najwyższych standardów, dlatego drobiazgowo testujemy elementy oferty przed jej wprowadzeniem – mówi Richard Austen, prezes MOL Polska.

Richard Austen Stacja Benzynowa Convenience Store

Polscy kierowcy powoli przyzwyczajają się do obecności stacji MOL w Polsce. Ten rok z pewnością będzie dla Państwa pracowity i pełen wyzwań. Na których obszarach koncentrujecie się obecnie najmocniej?

Najważniejszym zadaniem jest sprawne wprowadzanie nowej oferty i standardów MOL wraz z rebrandingiem kolejnych stacji. Proces już się rozpoczął, otworzyliśmy nowe stacje w MOPach przy drogach ekspresowych S7 i S8 (Klemencice, Przyjmy, Budykierz) oraz zakończyliśmy rebranding wybranych stacji w Radomiu i Elblągu. Naszą ambicją jest 100 stacji działających pod marką MOL Polska do końca tego okresu letniego oraz 80% rebrandowanych stacji do końca 2024 roku.
Będąc nową marką na polskim rynku, zależy nam na wzajemnym poznaniu się i zaprezentowaniu zalet oferty dla klientów i warunków współpracy dla partnerów. Zdajemy sobie sprawę, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny i klienci oczekują najwyższych standardów, dlatego drobiazgowo testujemy elementy oferty przed jej wprowadzeniem. Kluczowymi elementami współpracy partnerskiej jest jak zawsze i wszędzie w biznesie, stabilność, zaufanie i rzetelność. Reprezentuję Grupę, która działa w branży od ponad 100 lat, zatrudnia 25 000 ludzi w 30 krajach oraz, podkreślam, traktuje polski rynek priorytetowo. Naszym partnerom oferujemy uczciwe i przede wszystkim stabilne warunki partnerstwa i franczyzy, dzięki którym mogą rozważnie planować rozwój swojego biznesu we współpracy z nami.

W jednym z wywiadów wspomniał Pan, że macie ambicje zostać drugą po Orlenie firmą paliwową w Polsce. To duże wyzwanie i oczywistym jest, że nie stanie się to od razu. Zatem otwarte pozostaje pytanie, kiedy chcielibyście osiągnąć ten pułap liczby stacji w Polsce, aby przebić konkurencję?

Wejście na rynek to dla nas początek drogi. Faktycznie celem, do którego będziemy dążyć jest silna druga pozycja na rynku. W związku z tym przewidujemy powiększenie naszej sieci o około 100 dodatkowych stacji. Natomiast nie narzucamy sobie deadline’u, tak jak powiedziałem, najważniejsze dla nas teraz jest wprowadzanie marki i oferty dla klientów oraz partnerów i franczyzobiorców.

Na jedną rzecz jako kierowca zwróciłem uwagę. Dominujący kolor na stacji MOL w Klemencicach to zielony. Na polskim rynku od wielu lat z powodzeniem działa inny koncern paliwowy, którego stacje również są zielone. Trochę żartobliwie zapytam, czy to będzie dla MOL duże wyzwanie, aby kierowcy bardziej polubili wasz odcień zielonego niż konkurencji a tym samym, aby wybierali stacje MOL jako stacje pierwszego wyboru?

Wydaje mi się, że nasz odcień jest po prostu ładniejszy? (śmiech). To oczywiście indywidualna ocena. A na poważnie, o wysokiej jakości naszych paliw i nagradzanym koncepcie gastronomicznym Fresh Corner już wspomniałem. Będziemy stopniowo wprowadzali nowe elementy do sprzedaży. Nie chcę sprawiać przykrości naszym specjalistom od zarządzania ofertą zdradzając niespodzianki, które intensywnie przygotowują.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– MARZEC-KWIECIEŃ 2023 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Stacja Benzynowa marzec kwiecien okladka tekst

Obserwuje Pan rynek jako doświadczony specjalista z branży, ale z pewnością ma Pan także spojrzenie jako kierowca. Jak Pana zdaniem może zmieniać się rynek paliwowy w niedalekiej przyszłości?

Rynek paliwowy jest w trakcie zmiany i cieszę się, że będąc wieloletnim menedżerem w Grupie MOL oraz również codziennym kierowcą, aktywnie w niej uczestniczę. Naszym celem strategicznym jest pozycja kluczowego gracza w niskoemisyjnej gospodarce o obiegu zamkniętym w Europie Środkowej i Wschodniej, poprzez dostarczanie zrównoważonych materiałów, paliw niskowęglowych i wygodnych produktów i usług dla naszych klientów. Podam przykłady: na Węgrzech budujemy fabrykę tzw. zielonego wodoru, jedną z największych w Europie, dzięki czemu będziemy produkować rocznie około 1 600 ton czystego, neutralnego dla środowiska, zielonego wodoru. Niedawno do Grupy MOL dołączyła spółka produkująca 69 MW energii z elektrowni wiatrowych i słonecznych. W krajach naszego działania planujemy uruchomienie do 500 punktów ładowania aut elektrycznych, analizujemy obecnie jaka część tej inwestycji będzie uzasadniona biznesowo w Polsce.
Celem Grupy MOL jest… Cały wywiad publikujemy w Stacji Benzynowej & Convenience Store marzec-kwiecień 2023. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.