[TYLKO U NAS] Będąc nową marką na polskim rynku, zależy nam na wzajemnym poznaniu się i zaprezentowaniu zalet oferty dla klientów i warunków współpracy dla partnerów. Zdajemy sobie sprawę, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny i klienci oczekują najwyższych standardów, dlatego drobiazgowo testujemy elementy oferty przed jej wprowadzeniem – mówi Richard Austen, prezes MOL Polska.
Polscy kierowcy powoli przyzwyczajają się do obecności stacji MOL w Polsce. Ten rok z pewnością będzie dla Państwa pracowity i pełen wyzwań. Na których obszarach koncentrujecie się obecnie najmocniej?
Najważniejszym zadaniem jest sprawne wprowadzanie nowej oferty i standardów MOL wraz z rebrandingiem kolejnych stacji. Proces już się rozpoczął, otworzyliśmy nowe stacje w MOPach przy drogach ekspresowych S7 i S8 (Klemencice, Przyjmy, Budykierz) oraz zakończyliśmy rebranding wybranych stacji w Radomiu i Elblągu. Naszą ambicją jest 100 stacji działających pod marką MOL Polska do końca tego okresu letniego oraz 80% rebrandowanych stacji do końca 2024 roku.
Będąc nową marką na polskim rynku, zależy nam na wzajemnym poznaniu się i zaprezentowaniu zalet oferty dla klientów i warunków współpracy dla partnerów. Zdajemy sobie sprawę, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny i klienci oczekują najwyższych standardów, dlatego drobiazgowo testujemy elementy oferty przed jej wprowadzeniem. Kluczowymi elementami współpracy partnerskiej jest jak zawsze i wszędzie w biznesie, stabilność, zaufanie i rzetelność. Reprezentuję Grupę, która działa w branży od ponad 100 lat, zatrudnia 25 000 ludzi w 30 krajach oraz, podkreślam, traktuje polski rynek priorytetowo. Naszym partnerom oferujemy uczciwe i przede wszystkim stabilne warunki partnerstwa i franczyzy, dzięki którym mogą rozważnie planować rozwój swojego biznesu we współpracy z nami.
W jednym z wywiadów wspomniał Pan, że macie ambicje zostać drugą po Orlenie firmą paliwową w Polsce. To duże wyzwanie i oczywistym jest, że nie stanie się to od razu. Zatem otwarte pozostaje pytanie, kiedy chcielibyście osiągnąć ten pułap liczby stacji w Polsce, aby przebić konkurencję?
Wejście na rynek to dla nas początek drogi. Faktycznie celem, do którego będziemy dążyć jest silna druga pozycja na rynku. W związku z tym przewidujemy powiększenie naszej sieci o około 100 dodatkowych stacji. Natomiast nie narzucamy sobie deadline’u, tak jak powiedziałem, najważniejsze dla nas teraz jest wprowadzanie marki i oferty dla klientów oraz partnerów i franczyzobiorców.
Na jedną rzecz jako kierowca zwróciłem uwagę. Dominujący kolor na stacji MOL w Klemencicach to zielony. Na polskim rynku od wielu lat z powodzeniem działa inny koncern paliwowy, którego stacje również są zielone. Trochę żartobliwie zapytam, czy to będzie dla MOL duże wyzwanie, aby kierowcy bardziej polubili wasz odcień zielonego niż konkurencji a tym samym, aby wybierali stacje MOL jako stacje pierwszego wyboru?
Wydaje mi się, że nasz odcień jest po prostu ładniejszy? (śmiech). To oczywiście indywidualna ocena. A na poważnie, o wysokiej jakości naszych paliw i nagradzanym koncepcie gastronomicznym Fresh Corner już wspomniałem. Będziemy stopniowo wprowadzali nowe elementy do sprzedaży. Nie chcę sprawiać przykrości naszym specjalistom od zarządzania ofertą zdradzając niespodzianki, które intensywnie przygotowują.
Obserwuje Pan rynek jako doświadczony specjalista z branży, ale z pewnością ma Pan także spojrzenie jako kierowca. Jak Pana zdaniem może zmieniać się rynek paliwowy w niedalekiej przyszłości?
Rynek paliwowy jest w trakcie zmiany i cieszę się, że będąc wieloletnim menedżerem w Grupie MOL oraz również codziennym kierowcą, aktywnie w niej uczestniczę. Naszym celem strategicznym jest pozycja kluczowego gracza w niskoemisyjnej gospodarce o obiegu zamkniętym w Europie Środkowej i Wschodniej, poprzez dostarczanie zrównoważonych materiałów, paliw niskowęglowych i wygodnych produktów i usług dla naszych klientów. Podam przykłady: na Węgrzech budujemy fabrykę tzw. zielonego wodoru, jedną z największych w Europie, dzięki czemu będziemy produkować rocznie około 1 600 ton czystego, neutralnego dla środowiska, zielonego wodoru. Niedawno do Grupy MOL dołączyła spółka produkująca 69 MW energii z elektrowni wiatrowych i słonecznych. W krajach naszego działania planujemy uruchomienie do 500 punktów ładowania aut elektrycznych, analizujemy obecnie jaka część tej inwestycji będzie uzasadniona biznesowo w Polsce.
Celem Grupy MOL jest… Cały wywiad publikujemy w Stacji Benzynowej & Convenience Store marzec-kwiecień 2023. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.