– Do pierwszej należą standardowe działania operacyjne – podobne do tych odbywających się w innych firmach handlowych. Chodzi tu m.in. o ewidencję transakcji kupna i sprzedaży, obsługę księgową i kadrowo-płacową, wewnętrzny controlling i raportowanie wyników – informuje Edyta Kozek. – Istotną kwestią jest możliwość skutecznego zarządzania cennikami, zwłaszcza biorąc pod uwagę często zmieniające się ceny paliw. Wszystkie te działania usprawnia Comarch CDN XL – dodaje ekspert.
– Drugą grupę funkcjonalności stanowią procesy ściśle związane ze specyfiką działania stacji benzynowej, m.in. obsługa różnego rodzaju dystrybutorów, możliwość bieżącej kontroli stanu dystrybutora czy ewidencja wydanego paliwa. Procesy te obsługiwane są przez dedykowane aplikacje przeznaczone dla stacji paliw. System Comarch CDN XL został zintegrowany z rozwiązaniami tego typu, dzięki czemu jest narzędziem kompleksowo wspierającym zarządzanie stacjami benzynowymi – dodaje Edyta Kozek z Comarchu.
Comarch jest globalnym dostawcą biznesowych rozwiązań IT obsługujących kompleksowo relacje z klientami i optymalizujących działalność operacyjną oraz procesy biznesowe. Comarch wdrożył swoje systemy u takich klientów związanych z branżą paliwową jak: Petro Oil, Skotan, Tropoil, SpecOil, Myśliwiec, Skotan-Esten.