Prezes Amic Energy o współpracy z Costa Coffee

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Prezes sieci stacji Amic Energy w Polsce – Krzysztof Strzelecki w obszernej rozmowie z naszą redakcją zdradza m.in. szczegóły współpracy z Costa Coffee. Według Krzysztofa Strzeleckiego razem z zewnętrznymi partnerami warto szukać możliwości synergii biznesów. Prezes Amic Energy opowiada naszej redakcji o wyjątkowości wspólnego przedsięwzięcia z Coca-Cola (właścicielem Costa Coffee) i pierwszych wrażeniach na temat efektów współpracy.

Skoro wspomniał Pan o kategorii kawy, czy mógłby Pan przy tej okazji zdradzić nieco szczegółów na temat współpracy z Costa Coffee, którą zainicjowali Państwo w 2021 roku?

Tak, testujemy się wzajemnie z Costą i jestem bardzo zadowolony z dotychczasowych efektów współpracy. Po dokonanym przejęciu Coca-Cola wniosła wiele swojej wybitnej ekspertyzy w markę Costa Coffee.

Warunki współpracy Amic Energy i Costa Coffee

Czy warunki Państwa współpracy to standardowy model oferowany sieciom, czy może Państwa firmy wspólnie opracowały nowy, indywidualny model współdziałania?

Zaczynając od początku – projekty retailu paliwowego z Costą pochodzą z czasów, kiedy firma była oddzielną organizacją. Miała swoją strategię rozwoju, a w szczególności konceptu Costa Express, czyli automatów vendingowych. Natomiast po przejęciu Costy przez Coca-Cola Hellenic, czyli dystrybutora Coca-Coli na rynku polskim, tam powstał Coffee Team. To część organizacji, która zajmuje się rozwijaniem konceptów kawowych. To nie tylko dotyczy Costy, ale również Caffe Vergnano. Ten koncept jest głównie ukierunkowany na budowanie rozpoznawalności marki Costa i sprzedaż kawy premium pod marką Costa. Natomiast sprawą drugorzędną dla firmy jest kwestia sprzętowa.

My staniemy się pierwszą siecią, która będzie sprzedawać kawę Costa z własnych urządzeń. Oczywiście pod brandem, przy solidnym wsparciu marketingowym najlepszego jakościowo ziarna – ponieważ Coca-Cola dba o jakość swoich produktów. To jest jednym z czynników dla nas istotnych w podejmowaniu takiej współpracy. Chcemy mieć powtarzalność, chcemy mieć doskonałe wsparcie marketingowe, chcemy mieć doskonałą jakość, bo ta jakość nie może podlegać żadnym kompromisom. No i oczywiście budowanie wolumenu sprzedaży, bo do tego dążymy, żeby zwiększać sprzedaż.

Marka Costa na polskim rynku rośnie od wielu lat, staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Jest coraz bardziej promowana, nie tylko poprzez sieć swoich kawiarni, ale również poprzez sprzedaż samego produktu w sieciach sprzedaży detalicznej. I to daje nam przekonanie, że jeśli test, który prowadzimy dzisiaj wypadnie pozytywnie, to będziemy ten nowy format współpracy rozszerzać na pozostałe stacje.

Projekt został zainicjowany w czerwcu 2021 roku. Bierze w nim udział pięć pilotażowych lokalizacji. Kiedy planują Państwo zakończyć testy?

Testy potrwają do końca bieżącego roku. Chcemy dać sobie dużo więcej czasu, żeby móc ocenić na przestrzeni większej części roku, jak wygląda sprzedaż w poszczególnych sezonach. Oczywiście robimy ten test na bazie stacji referencyjnych, które porównujemy ze stacjami, na których zastosowaliśmy ziarna Costy.

Szansa na wyższą sprzedaż kawy

Czy liczą Państwo również na to, że współpraca z rozpoznawalnym graczem, jakim jest Costa, podobnie jak współpraca z Subway’em, będzie stymulowała wolumeny sprzedaży?

Tak, po raz kolejny chcemy się przekonać, czy związanie się z dużą, poważną marką daje synergie dla naszej marki. Amic Energy w wielu wypadkach dysponuje doskonałymi lokalizacjami. Klienci ze względu na tę współpracę częściej będą przyjeżdżać na nasze stacje. Tworzenie własnej marki, budowanie jej od zera nie umożliwiłoby nam dotarcia do takiej części rynku. Natomiast możemy po nią sięgnąć razem z zewnętrznymi partnerami.

Zanim poznają Państwo wyniki testów i podejmą decyzję odnośnie dalszej współpracy z Costą, czy mógłby Pan zdradzić jakie na ten moment są Pana wrażenia w zakresie efektów współpracy?

Wygląda na to, że jest dobrze! (Śmiech)

Pełną treść wywiadu publikujemy w wydaniu magazynu Stacja Benzynowa & Convenience Store (listopad-grudzień 2021). Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.

Rozmawiał Edwin Kaniuk

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2021 

> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.