Prezes zarządu Anwim: Utrzymać pozycję lidera w dynamice rozwoju

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Gdyby kilka, kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że polska niezależna sieć stacji paliw znajdzie się w pierwszej trójce największych operatorów na rynku, wiele osób mogłoby w to powątpiewać. Dziś to rzeczywistość – mówi prezes zarządu Anwim Rafał Pietrasina.

rafał pietrasina anwim tylko u nas petrolnet

Na początku proszę przyjąć gratulacje. Cel, który postawiliście przed sobą kilka lat temu udało się zrealizować – sieć Moya liczy 500 stacji. Sukces cieszy?

Dziękujemy za gratulacje. Osiągnięcie liczby 500 stacji w sieci MOYA to dla nas ważny moment, w którym widać efekt kon­sekwencji, determinacji i współpracy. Tak, sukces cieszy, ale przede wszystkim daje ogromną satysfakcję. Dynamiczny roz­wój pozwala nam na zwiększanie zasięgu i dostępności w róż­nych regionach Polski. Istotną rolę w tym procesie odgrywa model franczyzowy, który umożliwia szybki rozwój sieci przy zachowaniu wysokich standardów obsługi, dzięki partnerskiej współpracy i elastycznym warunkom dla franczyzobiorców. I oczywiście na tym nie poprzestajemy. Patrzymy do przodu, rozwijamy ofertę, inwestujemy w technologie i nowoczesne rozwiązania.

Ale to nie jedyny sukces, który w tym roku [rozmowa przeprowadzona w grudniu 2024 – przyp. red.] możecie świętować. Staliście się – co często podkreślacie – trzecią, największą siecią stacji paliw w Polsce. Na jakich fundamentach oparliście ten najszybszy rozwój na rynku?

Gdyby kilka, kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że polska nie­zależna sieć stacji paliw znajdzie się w pierwszej trójce najwięk­szych operatorów na rynku, wiele osób mogłoby w to powątpie­wać. Dziś to rzeczywistość.

Ten sukces jest zasługą zarówno właścicieli i naszego zespo­łu, który na co dzień pracuje nad rozwojem sieci, jak i naszych partnerów franczyzowych. Zaufali nam i razem stworzyliśmy markę, która z biegiem lat zyskała uznanie i renomę na rynku. Ale to nie tylko kwestia zaangażowania. Fundamentem naszego sukcesu jest także odwaga w podejmowaniu decyzji i elastycz­ność w działaniu. Jesteśmy firmą, która nie boi się zmieniać, gdy wymaga tego sytuacja rynkowa, i która potrafi szybko reagować na nowe trendy. Elastyczność pozwala nam nie tylko adaptować się do zmieniających warunków, ale również wyprzedzać rynek. To właśnie ta zdolność do łączenia odwagi i pragmatyzmu daje nam przewagę konkurencyjną. Dzięki niej możemy realizować naszą strategię z takim rozmachem i skutecznością, nawet w wymagającym otoczeniu rynkowym.

Rozwój opieramy także na szerokiej i kompleksowej ofercie, która obejmuje zarówno paliwa wysokiej jakości, jak i usługi po­zapaliwowe, takie jak koncept gastronomiczny Caffe MOYA czy programy lojalnościowe. Inwestujemy również w innowacje, ta­kie jak rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych oraz aplikacje mobilne (Super MOYA), które wspierają zarządza­nie flotami. Ponadto aplikacje budują lojalność i wspierają użyt­kowników w korzystaniu z usług. Wszystkie te działania wpisują się w globalne trendy transformacji energetycznej i umożliwiają nam utrzymanie dynamiki rozwoju na konkurencyjnym rynku.

Tak jak Pan wspomniał – znani jesteście z odwagi i elastyczności. Spotkałem się nawet z określeniem „Anwim łapie muchy w locie” …

Rzeczywiście, jesteśmy firmą, która nie tylko szybko reaguje, ale też potrafi dostrzec możliwości tam, gdzie inni jeszcze ich nie widzą. Na dynamicznym rynku paliwowym czasem jedna decy­zja podjęta we właściwym momencie może otworzyć drzwi do długofalowego sukcesu. Przykładem może być choćby rozwój naszej oferty franczyzowej. Kiedy zauważyliśmy rosnące zainte­resowanie partnerów prywatnych, nie tylko odpowiedzieliśmy na ten trend, ale stworzyliśmy model współpracy, który okazał się najlepszy na rynku. Podobnie działamy w innych obszarach – obserwujemy rynek, podejmujemy decyzje z odwagą i prag­matyzmem, ale zawsze z myślą o długoterminowym rozwoju.

A jak przedstawia się podział stacji? Ile procent stanowią stacje własne a ile to franczyza i partnerstwo?

Podział naszej sieci to odzwierciedlenie modelu, który od lat przynosi nam sukces. Większość, bo około 70%, to stacje fran­czyzowe i partnerskie – właśnie ten model pozwala nam dyna­micznie się rozwijać i być obecnym w tak wielu lokalizacjach w całej Polsce. Resztę stanowią stacje własne, które są także naszym poligonem do testowania nowych rozwiązań i standar­dów, które potem wprowadzamy w całej sieci.

Można powiedzieć, że franczyza Was napędza?

Zdecydowanie tak. Franczyza jest znaczącym elementem na­szego rozwoju i w dużej mierze przyczyniła się do osiągnięcia obecnej pozycji sieci MOYA na rynku. Dzięki partnerskiemu po­dejściu umożliwiamy lokalnym przedsiębiorcom prowadzenie działalności pod silną, rozpoznawalną marką, oferując wsparcie operacyjne, marketingowe oraz dostęp do sprawdzonego mo­delu biznesowego. To rozwiązanie pozwala nam…*

* rozmowę z prezesem zarządu Anwim Rafałem Pietrasiną publikujemy w:

Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM pełnym wydaniem <<

SB CS okladka
NEWSLETTER PETROLNET ZAPISZ SIE

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.