[TYLKO U NAS] Gdyby kilka, kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że polska niezależna sieć stacji paliw znajdzie się w pierwszej trójce największych operatorów na rynku, wiele osób mogłoby w to powątpiewać. Dziś to rzeczywistość – mówi prezes zarządu Anwim Rafał Pietrasina.
Na początku proszę przyjąć gratulacje. Cel, który postawiliście przed sobą kilka lat temu udało się zrealizować – sieć Moya liczy 500 stacji. Sukces cieszy?
Dziękujemy za gratulacje. Osiągnięcie liczby 500 stacji w sieci MOYA to dla nas ważny moment, w którym widać efekt konsekwencji, determinacji i współpracy. Tak, sukces cieszy, ale przede wszystkim daje ogromną satysfakcję. Dynamiczny rozwój pozwala nam na zwiększanie zasięgu i dostępności w różnych regionach Polski. Istotną rolę w tym procesie odgrywa model franczyzowy, który umożliwia szybki rozwój sieci przy zachowaniu wysokich standardów obsługi, dzięki partnerskiej współpracy i elastycznym warunkom dla franczyzobiorców. I oczywiście na tym nie poprzestajemy. Patrzymy do przodu, rozwijamy ofertę, inwestujemy w technologie i nowoczesne rozwiązania.
Ale to nie jedyny sukces, który w tym roku [rozmowa przeprowadzona w grudniu 2024 – przyp. red.] możecie świętować. Staliście się – co często podkreślacie – trzecią, największą siecią stacji paliw w Polsce. Na jakich fundamentach oparliście ten najszybszy rozwój na rynku?
Gdyby kilka, kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że polska niezależna sieć stacji paliw znajdzie się w pierwszej trójce największych operatorów na rynku, wiele osób mogłoby w to powątpiewać. Dziś to rzeczywistość.
Ten sukces jest zasługą zarówno właścicieli i naszego zespołu, który na co dzień pracuje nad rozwojem sieci, jak i naszych partnerów franczyzowych. Zaufali nam i razem stworzyliśmy markę, która z biegiem lat zyskała uznanie i renomę na rynku. Ale to nie tylko kwestia zaangażowania. Fundamentem naszego sukcesu jest także odwaga w podejmowaniu decyzji i elastyczność w działaniu. Jesteśmy firmą, która nie boi się zmieniać, gdy wymaga tego sytuacja rynkowa, i która potrafi szybko reagować na nowe trendy. Elastyczność pozwala nam nie tylko adaptować się do zmieniających warunków, ale również wyprzedzać rynek. To właśnie ta zdolność do łączenia odwagi i pragmatyzmu daje nam przewagę konkurencyjną. Dzięki niej możemy realizować naszą strategię z takim rozmachem i skutecznością, nawet w wymagającym otoczeniu rynkowym.
Rozwój opieramy także na szerokiej i kompleksowej ofercie, która obejmuje zarówno paliwa wysokiej jakości, jak i usługi pozapaliwowe, takie jak koncept gastronomiczny Caffe MOYA czy programy lojalnościowe. Inwestujemy również w innowacje, takie jak rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych oraz aplikacje mobilne (Super MOYA), które wspierają zarządzanie flotami. Ponadto aplikacje budują lojalność i wspierają użytkowników w korzystaniu z usług. Wszystkie te działania wpisują się w globalne trendy transformacji energetycznej i umożliwiają nam utrzymanie dynamiki rozwoju na konkurencyjnym rynku.
Tak jak Pan wspomniał – znani jesteście z odwagi i elastyczności. Spotkałem się nawet z określeniem „Anwim łapie muchy w locie” …
Rzeczywiście, jesteśmy firmą, która nie tylko szybko reaguje, ale też potrafi dostrzec możliwości tam, gdzie inni jeszcze ich nie widzą. Na dynamicznym rynku paliwowym czasem jedna decyzja podjęta we właściwym momencie może otworzyć drzwi do długofalowego sukcesu. Przykładem może być choćby rozwój naszej oferty franczyzowej. Kiedy zauważyliśmy rosnące zainteresowanie partnerów prywatnych, nie tylko odpowiedzieliśmy na ten trend, ale stworzyliśmy model współpracy, który okazał się najlepszy na rynku. Podobnie działamy w innych obszarach – obserwujemy rynek, podejmujemy decyzje z odwagą i pragmatyzmem, ale zawsze z myślą o długoterminowym rozwoju.
A jak przedstawia się podział stacji? Ile procent stanowią stacje własne a ile to franczyza i partnerstwo?
Podział naszej sieci to odzwierciedlenie modelu, który od lat przynosi nam sukces. Większość, bo około 70%, to stacje franczyzowe i partnerskie – właśnie ten model pozwala nam dynamicznie się rozwijać i być obecnym w tak wielu lokalizacjach w całej Polsce. Resztę stanowią stacje własne, które są także naszym poligonem do testowania nowych rozwiązań i standardów, które potem wprowadzamy w całej sieci.
Można powiedzieć, że franczyza Was napędza?
Zdecydowanie tak. Franczyza jest znaczącym elementem naszego rozwoju i w dużej mierze przyczyniła się do osiągnięcia obecnej pozycji sieci MOYA na rynku. Dzięki partnerskiemu podejściu umożliwiamy lokalnym przedsiębiorcom prowadzenie działalności pod silną, rozpoznawalną marką, oferując wsparcie operacyjne, marketingowe oraz dostęp do sprawdzonego modelu biznesowego. To rozwiązanie pozwala nam…*
* rozmowę z prezesem zarządu Anwim Rafałem Pietrasiną publikujemy w:
Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.