Wszystkie stacje własne spółki MOL Polska – 273 lokalizacje – zmieniły już barwy na docelowe. Tym samym ok. 70% sieci spółki operuje pod marką MOL. Kolejnym istotnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych. Spółka będzie też rozwijać sieć punktów koncepcyjnych Fresh Corner, oferujących pełną ofertę spożywczą i gastronomiczną MOL – nie tylko kawę i hot-dogi czy marki własne, jak napoje energetyczne JIM i chipsy Crunch&GO, ale także świeże kanapki i zapiekanki oraz menu restauracyjne.
– Mamy za sobą ważny etap. W nieco ponad rok, a do tego pół miesiąca przed pierwotnie zakładanym terminem, zmieniliśmy barwy prawie ¾ sieci, wszystkich naszych stacji własnych, co ma niebagatelny wpływ na widoczność i rozpoznawalność marki MOL na polskim rynku. To efekt ciężkiej, ale skutecznej pracy naszego zespołu, który już w ciągu pierwszych pięciu miesięcy prac przeprowadził rebranding aż stu stacji, po czym podwoił ten wynik z końcem 2023 roku. Osiągnęli tak duże tempo pomimo wyzwań, których przy procesach inwestycyjnych nie brakuje, a wynikających przede wszystkim z faktu, że każda stacja wymagała indywidualnego i elastycznego podejścia – mówi Richard Austen, prezes zarządu MOL Polska.
Wizualizacje nowego wyglądu stacji opracowywane były przez cztery wyspecjalizowane agencje – trzy z Polski i jedną z Włoch. Same prace na stacjach realizowane były przez kilkadziesiąt lokalnych przedsiębiorstw remontowych, współpracujących z dedykowanym zespołem ekspertów MOL Polska. W najintensywniejszych momentach procesu działania były prowadzone na ponad 20 stacjach jednocześnie. Poszczególne lokalizacje wymagały też różnego nakładu pracy – rebranding mniejszych stacji w niektórych przypadkach mógł trwać zaledwie cztery dni, podczas gdy większe wymagały już nawet do trzech tygodni.
Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM pełnym wydaniem <<
Więcej niż zmiana barw
Warto podkreślić, że rebranding stacji nie ograniczał się tylko do zmiany barw i logotypów – aby klienci mogli doświadczyć najwyższych standardów jakościowych, prace wymagały również m.in. montażu nowych urządzeń (np. dystrybutorów, ekspresów) czy przebudowy wnętrz stacji (np. wstawiania dodatkowych okien na potrzeby punktów Fresh Corner).
Zespół rozwoju sieci w MOL Polska dzięki trwającym 14 miesięcy pracom rebrandingowym zgromadził znaczącą wiedzę i doświadczenie, z których obecnie korzystają również inne spółki działające w ramach Grupy MOL.
Kolejne kroki – franczyza i Fresh Corner
– To jeszcze nie koniec drogi, ponieważ płynnie przechodzimy do rebrandingu stacji franczyzowych. To wciąż ok. 30% sieci, które czeka zmiana barw, ale jesteśmy nie tylko bogatsi o dotychczasowe doświadczenia. Mamy też atrakcyjną ofertą dla franczyzobiorców, jesteśmy sprawdzonym, wiarygodnym partnerem, a także marką, z którą po prostu opłaca się współpracować. Warto podkreślić, że do naszej sieci dołączyli w ostatnim czasie nowi partnerzy franczyzowi, których stacje od razu przeszły rebranding. Pierwsze obserwowane przez nas efekty są bardzo obiecujące, ponieważ po zmianie marki widzimy w tych lokalizacjach wzrosty sprzedaży rzędu 20-30%. To dobre prognostyki dla naszych przyszłych partnerów – podkreśla Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego w MOL Polska.
Równolegle z rebrandingiem stacji paliw spółka rozwija też sieć konceptów Fresh Corner, w których kierowcy mogą skorzystać z pełnej oferty gastronomicznej oferowanej przez MOL Polska – nie tylko sztandarowych produktów w postaci kawy i hot-dogów, ale także m.in. świeżych kanapek i zapiekanek czy menu restauracyjnego. Aktualnie w sieci MOL Polska działa 51 konceptów Fresh Corner, a do końca roku spółka chce mieć łącznie 69 punktów na terenie całego kraju.
Dalszy rozwój i optymalizacja sieci stacji na istniejących i potencjalnych nowych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej to ważny kierunek, jaki segmentowi detalicznemu (usług konsumenckich) wyznacza zaktualizowana w tym roku strategia długoterminowa Grupy MOL – SHAPE TOMORROW. Grupa będzie też nadal przekształcał stacje paliw, rozszerzając i wzmacniając ofertę gastronomiczną. To niektóre z działań, które pozwolą temu segmentowi osiągać do 2030 r. wynik EBITDA w wysokości 1 mld USD rocznie.
źródło: MOL
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.