Shell i Ionity uruchamiają pierwsze w Polsce stacje ładowania dużej mocy

Shell i Ionity otwierają nową erę elektromobilności w Polsce. Od piątku, 15 października 2021 roku, na MOP Olsze Wschód oraz Olsze Zachód przy autostradzie A1 kierowcy pojazdów elektrycznych mogą korzystać z szybkich ładowarek, zapewniających moc do 350kW. To siedmiokrotnie więcej niż oferują dotychczasowe ładowarki zlokalizowane przy autostradach (50kW). Wysoka moc ładowania znacznie skróci czas ładowania pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych kilku tygodni planowane jest otwarcie kolejnych takich stacji. Każda z nich będzie oferowała co najmniej dwa punkty ładowania i będzie mogła być rozbudowana o kolejne. Stacje Ionity w Polsce są w pełni zasilane zieloną energią.

Zielona transformacja jest jednym z ważniejszych celów, które na najbliższe lata wyznaczyły sobie społeczeństwa, rządy i firmy z całego świata. Przykładem działania w tym zakresie jest rozwój elektromobilności. Ten proces w Polsce przebiega coraz sprawniej, co pokazują dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. W 2020 roku, pomimo pandemii, nad Wisłą zarejestrowano 9 879 samochodów z napędem elektrycznym. W ujęciu rok do roku oznacza to wzrost o 140 proc. Pokazuje to, że niezbędny jest rozwój sieci ładowania popularnych elektryków.

Partnerstwo na rzecz elektromobilności

Shell, we współpracy z Ionity, największą w Europie siecią ładowania o dużej mocy, otwartą dla wszystkich marek pojazdów, chce popularyzować elektromobilność w Polsce i w Europie. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest zwiększenie liczby punktów ładowania na mapie całego kontynentu. Międzynarodowe partnerstwo Shell i Ionity obejmuje wiele krajów europejskich – celem dla Polski jest stworzenie sieci, która ułatwi konsumentom podróżowanie po kraju pojazdami elektrycznymi.

– Dzięki współpracy z Ionity, naszym partnerem technologicznym, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), Gdańsk Transport Company oraz Urzędem Dozoru Technicznego (UDT) Shell wprowadza pionierskie rozwiązanie na naszym rynku, oferując kierowcom ładowarki o mocy 350kW. Będą one kompatybilne zarówno z istniejącymi, jak i przyszłymi pojazdami elektrycznymi wyposażonymi w europejski standard ładowania CCS, ładując dany pojazd maksymalną dostępną dla niego mocą. Obecnie wzdłuż autostrad działają ładowarki o mocy 50kW. Ładowarki Ionity zwiększają tę moc siedmiokrotnie, co znacznie skraca czas ładowania i liczbę koniecznych postojów na trasie. Większość EV poruszających się po polskich drogach może być ładowana o maksymalnej mocy 150 kW. Oznacza to, że 10 minut ładowania za pomocą szybkiej ładowarki wystarczy na przejechanie kolejnych 100 kilometrów. To jest wspaniała wiadomość dla rosnącej grupy użytkowników aut elektrycznych – mówi Monika Kielak-Łokietek, Head of Shell Mobility Sales & Network, Shell Polska.

– Celem Ionity jest umożliwienie podróżowania pojazdami elektrycznymi po całej Europie. Dziś jesteśmy o krok bliżej do osiągnięcia tego celu. Otwarcie naszej pierwszej stacji ładowania o dużej mocy w Polsce jest ważnym kamieniem milowym dla elektromobilności w Europie Wschodniej, a nasze partnerstwo z Shell jest w tym kontekście kluczowe – mówi dr Marcus Groll, COO Ionity.

Polska wkracza na mapę szybkiego ładowania w Europie

W Europie Wschodniej ekspansja Shell w zakresie elektromobilności rozpoczęła się w 2020 roku na Węgrzech. To właśnie tam obok autostrady M7 w pobliżu jeziora Balaton zainstalowano ładowarki Ionity o dużej mocy. W tym czasie Węgry były największym rynkiem zbytu dla pojazdów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Kolejne uruchomienia planowane były w Czechach, Słowenii, Słowacji i Polsce.

Pół miliona ładowarek EV Shell do 2025 roku

Shell planuje też inwestycje w punkty ładowania o standardowej mocy. Obecnie jest ich 60 tys. na całym świecie. Celem firmy jest by do 2025 roku było ich 500 tys. Kilka miesięcy temu Shell przekroczył próg 100 tys. transakcji w zakresie elektromobilności, co potwierdza duży potencjał tego rozwiązania. Działania związane z elektromobilnością wpisują się w strategię niskoemisyjności Shell. W jej ramach do 2050 roku planowane jest obniżenie śladu węglowego netto produktów energetycznych Shell o 65 proc., przyczyniając się w ten sposób do poprawy stanu powietrza w miastach. Jednocześnie celem firmy jest stanie się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto do 2050 roku.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– CZERWIEC-LIPIEC 2021 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.