– Do końca września br. ogłoszony ma zostać otwarty przetarg na zakup TPPK S.A. – Powodem, dla którego Polska Agencja Rozwoju Turystyki zdecydowała się na sprzedaż operatora sieci restauracji, jest dążenie PART S.A. do skoncentrowania się na swojej głównej działalności biznesowej: szkoleniach oraz usługach konsultingowych – mówi Andrzej Saja, prezes PART S.A. – Planowana transakcja ma zostać zamknięta do końca bieżącego roku – dodaje Andrzej Saja. PART S.A. jest właścicielem 100 proc. akcji Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A.
Towarzystwo Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A. odnotowało w roku 2009 przychód netto w wysokości 5.860.511,92 zł, natomiast zysk netto osiągnął wartość 104.171,03 zł (podczas gdy w roku 2008 było to 10.101,02 zł). Rentowność sprzedaży w roku 2009 wyniosła 2,52 proc., (w 2008r. zaś 3,33 proc.).
Istniejąca od dziesięciu lat sieć restauracji Leśne Runo liczy obecnie 15 placówek w całej Polsce, specjalizujących się w gastronomicznej obsłudze podróżnych. Wszystkie lokale działające pod szyldem Leśne Runo umiejscowione są przy drogach krajowych, w bezpośrednim sąsiedztwie stacji paliw różnych marek. Restauracje serwują tradycyjne dania kuchni polskiej, z dodatkiem owoców runa leśnego. TPPK S.A. swoją markę Leśne Runo pozycjonuje jako alternatywę dla barów typu fast food. Skuteczną konkurencję z zachodnimi sieciami gastronomicznymi umożliwiają nowoczesne standardy obsługi klienta i przytulne wnętrza, połączone z komfortem konsumpcji dań przygotowanych na bazie produktów naturalnych.
W tym roku TPPK S.A. otworzyło trzy nowe restauracje – w miejscowościach Stopka k. Bydgoszczy (droga krajowa nr 25, woj. kujawsko – pomorskie), Nowa Dęba (droga krajowa nr 9, woj. podkarpackie) oraz Frydrychowo (droga krajowa nr 15, woj. kujawsko – pomorskie). Cztery spośród wszystkich placówek sieci działają na zasadach franczyzy, pozostałe są własnością TPPK S.A.. W roku 2010 restauracje wdrożyły program lojalnościowy dla stałych klientów, po raz pierwszy pojawiły się także specjalne zestawy menu dla dzieci oraz towarzysząca im akcja na rzecz bezpieczeństwa najmłodszych na drodze. Dominującą grupą klientów sieci Leśne Runo są osoby często podróżujące samochodem w celach biznesowych, zaś w sezonie wakacyjnym wzmożony ruch generuje turystyka rodzinna oraz grupy zorganizowane.