Słodycze na stacjach sprzedają się lepiej

Udostępnij artykuł

Udział słodyczy w strukturze koszyka FMCG wyniósł aż 10 proc. W analogicznym okresie tj. pierwszych czterech miesiącach 2009 roku ich udział w koszyku FMCG wyniósł 8 proc. i taki sam wynik osiągnęły słodycze w strukturze koszyka FMCG w latach 2008 i 2009.

Na stacjach niezależnych wynik był bardzo zbliżony. Cztery pierwsze miesiące bieżącego roku to wynik w koszyku FMCG to 10 proc., zaś analogiczny okres w minionym roku to jedynie 7 proc. W 2008 roku słodycze w strukturze koszyka FMCG wyniósł 8 proc. i w roku 2009 zaledwie 7 proc.

W 2009 roku sprzedaż artykułów FMCG na stacjach sieciowych wzrosła o 8,5 procent. Na stacjach operatorów niezależnych (unbranded) wzrost był nieco niższy (5,2 proc.). Pierwsze cztery miesiące 2010 roku pokazały istotny spadek sprzedaży.
Na stacjach sieciowych sprzedaż FMCG spadła o 10,1 proc, a na stacjach operatorów niezależnych, o blisko 18 proc.

Spółka Nielsen jest wiodącym globalnym dostawcą badań marketingowych, systemów i narzędzi analitycznych wraz z profesjonalnym wsparciem i obsługą klienta. Głównym celem jest ułatwienie klientom lepszego zrozumienia rynku i osiągnięcia tym samym sukcesu na skalę światową. Klientami Nielsena są praktycznie wszyscy czołowi producenci oraz detaliści działający na rynku dóbr konsumpcyjnych, jak również firmy oferujące konsumentom innego typu produkty czy usługi.
Klienci wykorzystują usługi firmy do określenia swojej pozycji rynkowej, analizy dynamiki rynku, rozwiązywania problemów marketingowych i sprzedażowych, oraz do identyfikacji możliwości wzrostu.

 

Opublikowano: 20.08.2010
Aktualizacja: 20.08.2010