W tym tygodniu Shell otworzył stację tankowania LNG we Wrześni. Jest to szósty z planowanych jedenastu punktów Shell LNG w Polsce i kolejny krok firmy wspierający dekarbonizację transportu dalekobieżnego.

Stacja we Wrześni zlokalizowana jest przy węźle dróg krajowych DK15, DK92 oraz autostrady A2. Jest dostępna z obu kierunków autostrady. Podobnie jak poprzednio otwarte stacje, mieści łącznie 70 m sześc. LNG, czyli 31,5 ton gazu. Stacja jest czynna całą dobę i oferuje szeroką gamę produktów i usług pozapaliwowych. Na jej terenie znajduje się kilkanaście miejsc parkingowych dla samochodów osobowych (z czego również dla osób z niepełnosprawnością oraz miejsca wyposażone w odkurzacz). Ma także dziesięć dla pełnowymiarowych zestawów tir, a także trzystanowiskowa samoobsługowa myjnia dla samochodów osobowych oraz myjnia portalowa. Oprócz tego na stacji znajduje się punkt do zasilania chłodni tirów. Dzięki znajdującej się na stacji instalacji fotowoltaicznej produkowana jest energia odnawialna ze światła słonecznego. Obiekt dzięki temu potrafi zredukować emisje CO2 w ilości 6 ton w skali roku.
Shell jest obecnie największym na świecie niezależnym producentem skroplonego gazu ziemnego, na wszystkich etapach jego pozyskiwania. Systematycznie rozszerza sieć stacji LNG na terenie całej Europy. Od lutego 2022 r. klientom tankującym w Holandii oferuje mieszankę bioLNG, w przyszłym roku podobne rozwiązanie będzie dostępne także w Niemczech. Budowane stacje są elementem konsorcjum BioLNG EuroNet – projektu zrzeszającego liderów branży, którego celem jest utworzenie korytarza LNG dla ciężarówek napędzanych błękitnym paliwem, biegnącego z Hiszpanii do Polski.
– Dekarbonizacja transportu jest jednym z największych wyzwań branży transportowej, będąc równocześnie jedną z ambicji Shell realizowanych w ramach strategii Powering Progress, czyli osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Rozwój LNG jest jednym ze sposobów przybliżających do tego celu, dlatego nieustanie poszerzamy dostępność tej alternatywy dla konwencjonalnego oleju napędowego. Jest to sprawdzona i godna zaufania technologia, która przyczynia się do znaczącego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Co więcej, rozwój LNG zwiększa konkurencyjność polskiego sektora transportu ciężkiego, a tym samym całej polskiej gospodarki. Kolejnym etapem na drodze do dekarbonizacji jest bioLNG, czyli biopaliwo pochodzące z zasobów odnawialnych, takich jak odpady organiczne.
– mówi Ewa Chodkowska, Business Development Manager w Shell Polska.
Źródło: Shell Polska
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.